SKITDAG!

Jag är på skithumör pga företagsproblem som överraskade mig. Så för att hindra tankarna från att infektera min hjärna totalt, så kör vi lite bilder från senaste veckan istället.
Det har vart trevligt med häng på stan, och besök från Sunes farmor iförsig. Men tyvärr är det ju alltid det dåliga man tänker på.

Kom ett gäng skatebrudar hit och blev sponsrade. Dom glider runt i sverige (NO LIMIT TOUR) och visar upp sig, och låter folk testa åka bräda. Jag och Josse testade, det var roligt och gick bättre än förväntat faktiskt!

Sen har vi såklart gullnisse som visar upp sin söta fejja så fort kameran kommer fram:

Och så har vi Bengan och hans babe Amie. Tyvärr var dom lite för busiga för att få bra bilder på, men det är bilder iaf!

Bengish!

Idag fick jag träffa Bengt och hans dräktiga tjej Amy. Bengt kände igen mig och hoppade som en tok som han brukar göra. Min lilla älskling. Saknar honom, men det är ändå skönt att se att han har det bra. Vi ska åka och hälsa på valparna så fort vi kan. Ska bli sjukt kul å se hur dom kommer se ut!

Var ju med på radion igår, det var nervöst, och jag kände att jag inte fick ur mig nåt vettigt, men det var SJUKT kul att träffa Kristin igen. Sjukt länge sen, och damn it vad jag har saknat henne. Håller tummarna för att radion vill ge henne fortsatt anställning så hon snart kommer till Uppsala för gott. :)

Sunnyboi växer så det knakar, och blir bara sötare och sötare för varje sekund som går. Även att jag är extremt partisk så kan jag säga att han är det vackraste som finns. Min baby!

Grattis Bengt!

Bengt, min lilla tusse, ska bli pappa om två veckor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MIN TUSSESNUSSE!!!!!!!!!

Radio Uppland

Imårrn bitti ska jag va me på Radio Uppland kl 09.00.
Bläääääää. Det är inte min starka sida, och jag kommer säkert kräkas av nervositet innan. Huuuah.

Men ni som vill höra mig och mina skorrande R i dorektsändning, och mina antagligen dumma svar (eftersom jag kommer bli nervös å inte veta vad jag ska säga) ni är välkomna att lyssna.

Enjoy.

Utegångsförbud slutade i impulsshopping.

Jag å Fredrik bestämde att ge oss själv utegångsförbud i helgen, bara va hemma å slappa och inte slösa pengar. Det gick sådär. Igår pallrade vi oss iväg till Luthagens Livs, vilket ju var nödvändigt så det fick gå. Idag åkte vi med Sunes farmor och köpte resväska på Rusta, en superfin stor rosa -med regnskydd. Skitbra.

Sen gick vi in en sväng på Babyland bara för att titta lite. Vilket slutade med att vi impulsshoppade en ny vagn åt Sune, som är lite smidigare att ta med till Spanien och London.

Det blev den blåa, konstigt nog. Den fanns i gul och rosa oxå, men dom färgerna fanns inte hemma. Så jag fick ge mig och gå med på en blå. Vilket inte kändes nå bra, haha, för jag vill vara tvärtom-indian och inte ha blått till sune. Men det var en fin blå, och Sune verkade gilla den. Så jag fick som sagt ge mig.

Nu ska vi stilla shoppingångesten med lite käk.

Två roliga händelser...

Kom på att jag måste bara skriva ner två roliga grejer som hände.

Nr 1:
Vi var på marknad på Möja, och jag såg en tant som sålde toffsar, och jag var i akut behov av en.
Jag: Hur mkt kostar en toffs?
Hon: Tre stycken för fem kronor, eller en krona styck.
Jag: Skitbra, jag tar tre för fem!

Efter lite betänketid kom jag på att det var en rätt dålig affär. Hahahah, men hon blev nog glad.

Nr2:
Vi satt på resturangen och fikade, så skulle jag och Fredrik ta Sune i vagnen och gå till Konsum för att få Sunny att somna. Då reste sig en farbror i typ 65-70årsåldern och frågade om Sune verkligen hette Sune, och det sa vi att han ju gjorde. Då berättade han att han hette Rune, och trodde inte att han skulle få leva och uppleva att någon ny döptes till Sune, för han trodde det var en sånt namn som inte skulle komma tillbaka, så han blev jätteglad. Kompisen berättade att han hette Bengt, och då sa jag att det hette ju min hund, "typiskt" svarade han då, hahah, inte skulle väl nåt barn få döpas till Bengt, bara hundar, sa han.

Jag kommer säkert på flera roliga grejer som hände så småning om.

En liten grej till kom jag på nu, vi ville så gärna fiska, jag å jossan. Men ingen ville gräva mask, så pappa gjorde ett försök i den torra jorden men det slutade att vi gick å köpte metmask i storlek Large. Vilket skrämde skiten ur oss alla, mamma gjorde ett tappert försök att fästa en mask på kroken, men höll på att svimma så hon gav upp efter att ha stuckit på den lite halvdant, så den gick direkt ner i nån fiskmage när den kom ner i vattnet. Jag ville våga, men så fort handen kom nära masken ryggades den tillbaka, som att handen levde sitt eget liv. Jossan stog och var vettskrämd några meter bort. Fredrik var lika rädd han. Pappa kom och lekte hjälte igen och trädde på masken som värsta proffset, kastade i spöt - Jossan vågade hålla i spöt, ända tills det nappade - då fick pappa ta över igen och ta av den stackars lilla firren av kroken och slänga den tillbaka i vattnet i förhoppningen om att den skulle växa på sig och nappa när den hade mer mat på kroppen. Tre försök gjordes, och två av gångerna misstänker vi att det var samma lilla firre som kom upp, för skadan den fick av kroken första gången hade fisk nr2. Den tredje fisken fick Fredrik upp, men den var oxå minisize och fick hoppa tillbaka å vänta på att få växa på sig. Sen gav vi upp, eller snarare pappa, han tröttnade på att göra allt. Så den dyra metmasken fick ligga kvar i sin plastburk, och vem vet, det kanske den gör än idag...

Puuuuuh!

Jag är helt slut i kroppen efter världens storstädning. Men jäklar vad fint det blev. Jag plockade upp alla rosa köksgrejer, och dom gula som köpted härmdagen i Sthlm.

Vi har vart i skärgården i typ en vecka och haft det oförskämt bra. Bilder kommer sen om Sune lyckas somna.

Här kommer bilderna på fina köket:

Eller förresten, här får ni skärgårn i bilder: