Ångest!!

Det har hänt en hel del sen ja skrev sist...
Bilen blir det nog inget av, för de hade ingen komplett servicebok å då vill inte Frerik ha. Så vi får se om det blir en bil nångång.

Bengt är hemma igen och kräsen som ett svin. Han spottar ut den vanliga hundmaten och förväntar sig få nåt godare. Han blir sur om han inte får tillräckligt med plats i soffan och vill inte lyssna. Typ trotsåldern. Men det är minsta problemet.

Min ångest över att ja inte lyckats sälja in kläderna är högre än högast. Jag har bara Dig it och Miine här i Uppsala som har beställt, och sen är de slut. Jag mailade precis fabriken och frågade om de fanns någon liten möjlighet att sänka minimun till 200 ist för 300 ex, och håller mina tummar på att det ska gå. Mitt mål är att iaf få in grejerna i vilken stad som helst förutom Uppsala. En ensaste butik i landet borde ju gilla grejerna. Saken är ju den att alla ja snackat med som vart intresserade har köpstopp för våren, och då är det ju inte så mycket att göra åt saken tyvärr. Jag måste boka möte på banken imårrn och se vad dom kan göra för att hjälpa mig. ÅNGEST!!! Behöver en asbra säljare som skulle kunna jobba typ onsdag + torsdag och sälja som fan! Vart hittar jag det på så kort varsel? Kanske inte så bra att annonsera på ams för att sen inte betala dom kritvitaste pengarna?

Vi vad på Älvsjömässan med Bea å Charlie idag. Asmysigt å vi gjorde västa fynden! Hittade en skötväska kombinerad skötbädd å resesäng, i en monter hittade vi en beige för 800 spänn som ja tänkte övertala Fredrik till trots att den inte va så fin, men praktisk! Vi väntade å gick vidare till nästa bås. Där fanns en svart med zebramönster inuti, för 300 spänn!!!! Som hittat! Hur bra som helst. Sista väskan också! Så den slog vi så klart till på. Sen Nova Star sålde ut coola baggys bara för dom bara hade små storlekar kvar. Jag norpade två par, varav det ena va typ från provkollektionen, och fanns inte alls många ex. Så de vart värsta excusie. Sweet like madass. Sen köpte vi lite andra smågrejer, och nu häner skötväkan så fint på vagnen och väntar på att fyllas av blöjor :)

På tisdag ska jag träffa en journalist från Expressens Uppsala-del. Det blir bra. Kan man kanske lyckas smöra henne så hon fixar in mig i pappersexpressen å inte bara internetdelen? ;) Det vore perfekt. Sen efter ja träffat henne ska jag träffa Philips mamma och nån tjej som tydligen har mig som förebild. :P Jättekonstigt men roligt!!

Det sparkar jättemycket i magen nu och känns utanpå magen väldigt ofta. Det är roligt :) På sjukhuset i torsdag fick jag höra fosterljud, vilket iförsig bara lät illa, och sen pulsen, den slog i 140. Coolt. :)
Manne å Helena har fått en (enligt bild) ursöt dotter som ska heta Signe. Det hade gått bra, men vi har inte fått hälsa på ännu. Så presenten ligger å väntar fint.

Lägenhetssäljandet är avslutat och det känns skönt som faaan!! Inget mer att göra på geijersgatan nu! :) Bara häma bilsäte, cykel och ritbord imårrn! Men sen är vi helt klara där. Sjukt skönt!!

Imårrn ska ja å Bea ha syjunta igen. Vi sydde världens gosigaste multi-bauta-kuddar sist, som fungerar som mykudde på massa olika sätt å sen kommande amningskudde. Sen sydde ja en vagga som man hänger från taket smo bebisen kan sova i ett par månader. Imårrn ska vi nog sy lite mjukisar å andra kläder. Några jeans kanske. Det blir bra.

Min hjärtklappning som jag har pga ångesten över företaget börjar lugna sig nu när ja skriver å tänker på annat. Men det kommer inte gå att sova, för då kommer ja bli alldeles för frustrerad å bli galen på att ja inte lyckats sälja in det. Så jag få nog sitta här vid datorn tills jag blir så utmattad å somnar sittandes. Borde inte va allt för svårt eftersom ja sov 6 timmar inatt där jag inkluderade 9 gångers kissande. Så alltså inte så mycket ordentlig sömn. Bättre inatt hoppas jag, sen när jag väl somnar.

Mitt blodoscker har bråkat idag och vill bara vara högt, hur mkt insulin ja än tar så vill de inte sjunka. Kan bero på stress. Så imårrn måste bli en bättre dag.

Min mobil krånglar som fan!! Det gör resten av familjes tremobiler också! Skittre!! Det går typ aldrig att ringa eller smsa. Krävs asmånga försök. Sen tutar de konstigt upptaget å kopplas ner ibland. Sjukt drygt. Så om man försöker nå mig å inte komma fram så rekomenderar jag sms eller meddelande på telefonsvararen om man kommer dit! För sms verkar komma fram direkt iaf. Värre med samtal.

Tiden går så jävla fort. Nu är jag i v 22 och alltså 18 veckor kvar bara. Tills den 13 mars. Känns helt galet, känns som att de typ var mars igår :P Men det börjar bli tråkigt att vänta, mitt tålamod är inte det bästa, å ja vill oftast impuls-införskaffa mig saker för att få njuta av det på momangen. Så det är tråkigt att vänta. Och dyrt. För mitt bebis-shopping-begär börjar arta sig. Sjukt roligt å bebisshoppa. Å fortsätter jag i den här takten kommer vi få köpa fler garderober :)

Nu e de dax för kvällsfika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0