Snällare.

Idag ska ja va lite snällare mot min kära man. Igår efter ja skrivit inlägget å skällt lite till på honom slog de till, han damsög å diskade lite!! Woho!!
Sen idag hjälpte han till att plocka ur tvättmaskin å hänga upp. Berodde mest på att Patrik behövde maskinen å Fredrik inte vågade säga nej när ja frågade å Patrik va breve :P Så den taktiken kanske funkar med resten också! :P

Vi va å bytte däck på mammas bil idag. Gick bra. Däckgubbarna älskade dock inte skrothögen å tyckte väl att däcken va värda mer än hela bilen.

Fick mail från fabriken som gjorde att ja är ledsen, nervös, arg och irriterad typ.
Så här står det:

We accept your order under the following conditions: Payment conditions: cash payment-half the invoice                                60 days- the other half Best Delivery date: 1st week February.

Min tolkning är att jag får halva fakturan på 60 dagar, och andra halvan.... så fattas det text.
Det kan ju vara 30 dagar, eller så kan det vara halva i förskott. Då är jag körd. Så nu ska jag snällt ta mig en hög med rischoklad, sätta mig framför tvn och tycka synd om mig själv ända till jag får svar från fabriken (vilket säkert kommer ta en vecka).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0