Avklarat!

Nu sitter jag här, med träsmak i baken, framför datorn sen alldeles för många timmar tillbaka. Satt i ca 6 timmar igår å fipplade med pdfen som ja skulle skicka ut till massa butiker. Och nu har jag suttit i typ tre timmar och letar mailadresser bara. Astrött i ögon och rumpa!!! Men nu är det skickat iaf. Hoppas det blir nåt positivt svar.

Vi var på ultraljud i morse. Det gick bra. Det var en läkarprofessor som gjorde det, och två praktikanter/kandidater som var med. Så det mesta gick ut på att kolla på saker vi inte förstog nåt av, och lyssna på latinska namn. Så det kändes inte som att vi var i fokus direkt. Men vi fick iaf se att det fanns två ben med en fot på vardera, två armar med en varsin hand. Hjärtat hade sina kammrar och hjärnan och lillhjärnan var som den skulle. Det coolaste var när han tog närbild på foten och man verkligen såg hur den såg ut, och sen ansiktet framifrån, när man såg den svälja vatten. Såg ut som den gjorde "bunnyface-minen" Just like mammi. Ascoolt. Bilden vi fick var tyvärr värdelös, man såg bättre på den förra till å me. Om han hade lagt lika lång tid på att ta en bra bild som han gjorde på att uttala latinska namn hade vi nog haft en bild i världsklass. Men icke. Men huvudsaken är ju faktiskt att den såg ut att må bra. Ev så kände jag av den igårkväll, för jag tror inte det var (ursäkta mig) gaser. Det som slog till på samma ställe tre ggr efter varandra, på typ rätt ställe. Så kanske var den en liten sparksession. Vi sket iaf att kolla könet, Fredrik ville inte, och det kändes inte lägligt att fråga, kändes som man knappt vågade andas. Men då har ju faktiskt jag rätten till att bestämma namnet enligt Fredriks sms igår, som jag sparade som bevis. Han sa dock i bilen på väg till sjukhuset imorse att ja inte alls hade den rätten. Men det tycker jag. Som vanligt röstade jag, och han förlorade.

Fredrik kommer dock inte klara förlossningen skulle jag tro. Han är en riktig liten mes när de gäller sjukhus. Ganska gulligt. Nä, men det vart väl helt enkelt för mycket för honom, jobbat tolv timmar och inte sovit nåt. Sen ett ultraljud med massa intensiva bilder, och när vi väl ska gå igen, då hoppar en sjuksköterska på mig och vill ta blod och hårprov till nån forskning, och jag bangar inte. Så då blev de nog lite mycket när de blandades in sånna ord, så Fredrik fick lägga sig på en bänk, helt likblek i ansiktet, och vänta utanför. Nu ligger han och sover som en liten björn. När han vaknar ska han bli överraskad med att vi ska till Commedia å käka middag. Mamma frågade precis om vi skulle med. Yeeey. Mysigt.

Jag har shoppingabstinens. Ja vill köpa mer barnkläder. Det är typ det roligaste.

Bengt kanske ska va hos Bea ikväll när vi ska käka, jag blir helt vansinnig och galen på att han inte kan vara själv, och att han gnäller så fort ja lämnar honom hos nån annan. Han är hemsk. Och jag är hemsk, för jag orkar inte ta tag i skiten.

Nu ska jag kolla på början av Happy Feet igen och sen börja om från början och se början igen och igen och igen. Tills nåt bättre ramlar framför mig. Yeah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0