"Du är en av de nominerade till att få ett ambassadörskap från Fri Företagsamhet!"

Kollade precis min mail och har fått ett mail med rubriken "Någon har uppmärksammat dig". Jag tänker först att det är skräppost, men ser sen att det är från Svenskt näringsliv, och öppnar. Där står det med stor text så som rubriken på detta inlägg lyder: "Du är en av de nominerade till att få ett ambassadörskap från Fri Företagsamhet!". Låter skitkul, men det är väl tusen andra som också är nominerade. Men jag går ändå in på sidan där alla nominerade är, och jag är en av tjugonio nominerade. Läser igenom alla nomineringar, min lyder:

Maria Berger, Mary Soul för att hon som 20-åring redan startat företag med egen designad kollektion med produktion i Portugal.
Längre ner på sidan avslutas nomineringarna med:

.....och de nya lokala ambassadörer för Fri företagsamhet är:

Maria Berger, Mary Soul!

Och

Gabriella Ekström, Stordammens skola!

Ett stort grattis till er båda!

Say what? Jag är alltså en av två nya lokala ambassadörer för Fri Företagsamhet och Svenskt näringsliv. På grund av att jag är en sån här: "Personer som förändrat sitt och/eller andras liv genom att tro på en idé/vision och förverkliga den."
Sjukt coolt. Men vafan innebär det? Det stog också att dom kommer höra av sig. Kan dom inte göra det direkt??? Jag är alldeles för nyfiken för att klara av sånt här. Men fan vad glad jag blev. Var tvungen att ringa Bea, Fredrik å mamma direkt för att skvallra. Nu är Josse kvar på skvallerlistan, men hon jobbar så det får vänta. Eller ska jag kanske ringa till jobbet? Ja, det ska jag. Snart tillbaka. Hon hade sjukt mycket att göra i butiken men jag hann dra en speed-version och hon blev glad och ville höra mer sen. Yeeey.

Tack EVA WALLENTINSSON, som är den gulliga personen som nominerade mig. Carros mamma, en riktig ängel.

Ja, nu är jag helt slut och har glömt bort hur ont i öronen jag fick av att gå hem i kylan. Så det är bra. Ska nog kolla början på Happy Feet å dricka lite chai minsann.

Nu ska jag klappa mig på axeln och säga till mig själv att jag är så jävla bra, för det sa dom i mailet att jag skulle göra. ("Jävla" la jag till själv för att göra det mer effektfullt).
//Ambassadören.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0