Fem år sedan....

Den här dagen, fast för fem år sen. Då bestämde vi att vi skulle vara ett par. Vi träffades jämt, åkte i din gamla skruttiga Saab. Du var 18, å jag var 15. Idag, fem år senare, väntar vi vårat första barn, har hittat en perfekt bil dagen till ära och även en soffa vi bestämt oss för. Man skulle kunna säga att det var en underbar dag. Till middag fick vi supergott käk hemma hos mamma å pappa, och Petra ringde och bad oss vara barnvakt. Vilket välkomnades. Moses är ju så sjukt gullig. Han somnade i min famn i fåtöljen, och nu ligger han å snusar i sin säng. Mysigt. Snart är det dags för en egen istället. Men det här duger gott och väl så länge!!

Soffan vi hittade är aaaaassnygg och stor. 330 cm bred. Yeaaah. Ska beställa den imårrn, i brunt tweed-tyg. Bilen vi nog bestämt oss för är en Ford (Mondeo?) ST220. Ascool. Det är den första bil vi gillar lika mycket båda två. Jag har vart helt emot att vi ska ha volvo, för det är vi aningen för coola för. Och Saab känns överskattat. Den här var större bagage, skönare säten och coolare design. Antagligen blir det en svart med röd skinnklädsel. Coolish. 

Annars har det väl inte hänt så mycket sen jag skrev sist... På onsdag är det ultraljud, och jag hoppas Fredrik fortfarande vill kolla kön då, för det vill jag. Men han är lite velig. :P 

Jag var med i två tidningar igår. Uppsalatidningen och 018, det var kul. För båda kändes bra och jag behöve inte skämmas för nån felskrivning, vad jag märkt. :) Det ringde en tjej idag och ville träffas på fika, hon hade sett mig i tidningen och det jag gjort var hennes dröm. Så jag ska träffa henne nästa vecka. Kul, tror jag. 

Nä, nu är jag för trött. Lär ju inte blir sovmorron imårrn direkt, så jag får väl passa på att somna nu. Jag längtar till frukost. Tekakor å varm oboy. Mmmmmmmmm. Sweetness. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0