Shit vilken promenad.

Igår vad vi ett gäng i Stabby å gick med hundarna. Hundarna var Bengt, Nero och Benke. Benke är den som är lydigast och Bengt å Nero kommer på delad sistaplats. Det börjar med att en snoffsig pudel går framför oss och ser alldeles för fin ut för att vara både hund och i skogen. Den stannar till några hundra meter fram och får vara lite lös och hämta en perfekt boll med sin perfekta hundmun. Bengt och Nero känner lukten av denna (vad vi tror) löpande tik och drar fort som fan mot den. Jag och Mikaela springer efter och skriker som idioter, och ingen av hundarna lyssnar. Benke är på väg efter, men lyckas till slut bli stannad och återkallad. Sån pli hade ju dock inte vi, så Ner och Bengt kom ända fram, och jag antar att pudelns ägare skrek åt dom att försvinna, för dom vände rätt snabbt och fick gå kopplade ett tag. Sen släpper jag Bengt igår, och han hoppar oh nosar efter tiken, så på med kopplet.
Efter en bra bit igen är alla hundar lösa, och Bengt och Nero hittar så klart en hare att jaga, dom drar och går inte att få stopp på den här gången heller, Benke sitter duktigt vid Bea och är allmänt duktig. Marcus å Fredrik får ta spurten den här gången och kuta efter hundarna. Efter ett tag kommer Bengt tillbaka hela genomsvettig och trött, och Nero också efter ett tag. Nån som hade fångat upp honom nere vid vägen. Puh. Allt gick bra, och vi var tröttare än hundarna. Den konstigaste promenaden jag vart med om. Jävla skithundar.

Ikväll ska Fredrik jobba, tråkigt. Så för mig blir det en lugn hemmakväll med tvätt och städ. Ska fixa fram massa nr till butiker också så ska jag ringa å terra dom imårrn å hoppas nån nappar. Blää. Jag vill ha pengar i företager å anställa en säljare. Det är inte min grej. Är varken peppad eller duktig på det. Sen ska jag se till att få ut ny presrealease, så kanske nån olokal tidning kan skriva lite. Det vore bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0