Chokladfestival.

Jag är heeelt sjukt slut i kroppen. Har jobbat på Chocolat idag, var kö ända ut genom dörren. Hur mycket som helst. Ändå trodde jag aldrig att dagen skulle få ett slut för det var så tråkigt å gick så sakta i början. Hoppas morgondagen flyter på bättre.

Jossan å mamma har vart här å kollat på tv, käkat potatis och purjolössoppa, och ätit massa godis. Eller egentligen för lite godis, det är massa kvar.

Jag har köpt världens coolaste grejer till Chilla. För Chilla mina vänner, är det våran kommande lilla dotter ska heta. (Nej, vi vet inte om det är en tjej, och nej, jag har ännu inte lyckats övertala Fredrik). Först har jag köpt vagnen som jag babblat om, sen har jag köpt ett par asshysst Nike's och en cool wct-adidas-dress. Sen har jag hittat en sjuuuukt cool skinnjacka som jag funderar på. Sen har jag råkat skicka efter lite roliga basgrejer också. Och mamma ska sticka en overall och en tröja. :)
image22



image23

Och när jag ändå höll på att tanka bilder från mobilen hittade jag några gullisar till, och dom delar jag mer än gärna med mig av.
image24

image25

image26

image27

Bengt ligger just nu helt utmattad här breve och sover efter att ha ätit potatisgratäng och köttbullar för typ 10 pers. Jag tyckte han var värd en lyxmiddag. Så han har serious mat-koma, och jag hoppas att hans tre bajshögar han la nyss när vi var ut räcker till imårrn bitti. För nu vill jag sova, så jag orkar med en festivaldag till.

På måndag fyller pappa år. Så jag måste komma på nån grym present. Svårt. Men vi ska iaf till nya stället Tilltugg å fira, det blir mysigt. En spansk tapasbar.



En liten notis så jag kan avreagera mig innan jag ska sova en skön sömn.
Jag förstår inte hur man kan bete sig som ett jävla svin mot en vän, barndomsvän, en vän som alltid ställt upp för en i vått och torrt. Jag har alltid gjrot allt för dig Alex, och du har aldrig en endaste jävla gång ställt upp tillbaka. Och jag är ens inte ledsen över att säga det, du är inte min vän längre. Äntligen har det gått så långt så jag vågar säga ifrån och stå upp för mig själv och inte ta skit. Jag har stått ut med många svek, och annat, mycket smågrejer men som ofta betytt mycket och gjort mig mycket ledsen. Jag har alltid funnits för dig när du behövt, även när du aldrig brytt dig om mig när du deppat klart. Jag har bara dugit för stunden, och har stått ut med det. Men nu har du visat att du inte är värd ett jävla skit. Säger som John sa: Du har gått från kompislistan till skitlistan, fast Johns ord var "Han har gått från kundlistan till skitlistan". För ens inte en jävla tatueringstid kan du passa, eller boka av. Det säger rätt mycket om din karaktär.
Vafan, du skyllde ifrån dig på mig när du fick skäll för att inte rastat din mammas hundar, och sa att det var mitt fel. Jag hade gått dit istället för dig, för du inte pallade, men du hade inte lämnat dörren olåst som vi bestämt, och jag fick skiten för det. Jävla svin helt enkelt. Är det så man behandlar en vän? Jag lånade ut min fina lila cykel till dig, och vad hände med den? Jo, du sket i att vara försiktig, den ruttnade typ sönder och blev helt förstörd.
Jag bjöd dig på kaffe när du och Lisa bråkat, och satt med dig på trottoaren en kall natt och tröstade dig när du grät över Lisa-problem. vad hände dagen efter? Jo, ni blev sams och jag glömdes bort lika snabbt.
För fan, jag fixade ett jävla cribb som vi skulle dela på. Och du lämnar mig i skiten. Jag förstår inte hur man kan vara så jävla sjukt egoistisk.
Vi har vart kompisar i typ 15 år, och jag har alltid trott att du skulle finnas i mitt liv när jag någon gång skulle få barn, gifta mig, eller annat bra, men det kommer du inte göra. För du finns inte längre för mig. Jag orkar inte längre vara arg på dig, så från och med nu finns du inte. Jag önskar dig ingen lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0