Dagens goda gärning är utförd.

Kom precis hem. Fick sjuss av Marcus tjej Mikaela. Precis när ja hoppat ur å dom skulle köra iväg vinkar jag som en galning till dom att inte åka för det stog en tax mitt i vägen. Jag springer över gatan å ropar på den och försöker få den till mig. Bengt börjar skälla, men taxen kommer mot oss ändå, sen ploppar ägaren fram, och när hunden nästan var vid mig springer den över gatan till andra sidan igen. Det slutar med att den kommer in i KJ's Maskiner och dess inhägnade gård med taggtråd på toppen. Vi lockar på vovven och försöker få fram henne, jag får tag på henne och låter hennes husse ta över, men han tappar henne och vi börjar om på nytt. Till slut hittar han en ingång och lyckas plocka upp henne. Han tackar så mycket för hjälpen och jag går in till Bengt igen som jag rusade upp å slängde in i lägenhten och testade min (o)kondition som bara blir värre och värre för var dag som går. Men det kändes bra att den lilla sötnosen kom till rätta. Strävhåriga taxar är allt bra söta.

Jag kom ifrån mamma när detta hände, va där å käka god middag, min pappa är bäst på att laga mat. Det är nåt alla barn säger, men alla har inte rätt, som jag. Bengt tiggde på en helt annan nivå än vanligt, han är grym på det där. Hm. Kanske inte den bästa egenskapen, men det gör inget. För han är så snygg. Var en gubbe på stan idag som tyckte att jag och Bengt var gjorda för varandra å passade så bra ihop. En annan tyckte att han var stilig, och en tredje söt. Sen var det säkert hundra personer som blev kära i honom utan att berätta det. För sån är han. Älskvärd är ett bra ord som förklarar honom. Best of the best. Soul food helt enkelt.

Uppsalatidningen mailade mig och ville intervjua nästa vecka. Så imårrn är det UNT, nästa vecka Uppsalatidningen och den 24e är det nyhetsmorgon. Yeah, här kommer jag världen/uppsala.

Lägenheten blev såld idag!! FAAAAN vad sweet. Vilken jävla lättnad. Nu är det bara en månad till med dubbel skit, sen är det borta, och vi kan bestämma om vi ska bo kvar här å göra hemtrevligt, eller flytta någon annan stans där vi faktiskt vill bo. Men jag börjar gilla det här stället. Har pratat och jagat hundar med ett par stycken nu ju, så det börjar kännas som att det finns ett liv på denna planet på fyrisvallsgatan. Och det är positivt.

Var å Yll och Tyll idag och köpta virknål och garn så mamma ska kunna virka marysoulmössor till visningen, fick äntligen mail från fabriken med deras nya adress, som var anledningen till att jag inte nått dom på den förra. Jag bad dom posta lite patches å labels som vi kan ha till mössorna. Så det hoppas jag hon gör omgående. Det blir fett. 

 Var på sjukhuset idag också, hann speedhänga lite med Bea innan, det va bra. Glöm inte att du är så jävla bra gumman. På sjukhuset var allt bra. Jag hade sänkt mitt HBA1C från 8.5 som jag hade en månad innan jag blev gravid, vilket är asjävladåligt, till 5.6 vilket är typ helt jävla perfekt. Dock vill dom att jag ska sjunka ännu lite till, vilket känns helt livsfarligt, men det ska tydligen inte vara lätt att vara gravid, så det är väl bara att lyda order helt enkelt. Dom tyckte iaf att jag var så duktig så jag behövr inte komma tillbaka på tre veckor, en vecka mer än vanlig, skönt. Skulle komma på en onsdag ist den gången, jättekonstigt. Men det är ok med mig. Nästa gång alltså 3 okt 10.55. Bra, nu kommer jag inte glömma. Den 10 okt, okänd tid hittills, ska vi göra nästa ultraljud. Fett. Då kommer man se mycket bättre. :)

Nu ska jag lyssna lite med på Leela James, sen ta av mig min älskade mössa för att tvätta av mig den jobbiga mascaran, å sen kanske ta på mig mössan igen, för då kanske jag sover bra, som jag tänkte försöka mig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0