Mark in the park?

Ligger hemma i sängen och hostar och spyr om vart annat. Det är kul. MTV spelar sjukt jävla dålig techno eller liknande skit, och eftersom jag inte har en fjärris till tv'n får jag stå ut med att höra det i bakgrunden av datorns högre musik. Jävligt fin mix.

Va ute på landet från igår till idag, det var mysigt. Alltid skönt å hänga bland mindre avgaser, mer familj, mer mat och mer kärlek. Vi satt å diskuterade hur vi ska få min kommande modevisning så bra som möjligt. Förhoppningsvis kommer jag få ihop make up och styling genom spons, likaså sprit. Och lokal. Även skor. Och modeller är de snälla vänner som ställer upp att vara. Musik kommer att fylla kvällen, blir det som jag hoppas kommer victor aka Dj Akilles snurra plattor, Petter aka Professor P rappa lite och Nisse aka Kung Henry/Henry Bowers droppa shysst poesi. Min smarta lillasyster kom på, först mest på skämt, att ja borde ha "Mark in the park" från Idol som konfransier. Jag tog självklart henne på allvar å slängde iväg ett sms till min ena farbror som känner alla viktiga människor man kan tänkas behöva kontakta, och fick oväntat snabbt ett visitkort tillbaka till telefonen med Marks nummer. Så på måndag ska ja ringa Mark å hoppas att han är sugen på ett litet gig. Det vore sjuky kul, och med tanke på min dåliga tahming (fabrikens dåliga tajming) så ligger ja jävligt risigt till med att få ut kläderna, och måste få dit inköpare och press, och behöver därför lite lockbete. Så jag hoppas det kan funka. Hoppas också väääldigt mycket att farfar ska ställa upp som modell och vilja sjunga lite reggare, för det är han sjukt jävla bra på. Lite Kingston Town by Sune kvällen till ära. Det vore sweet like madass. Men jag ska försöka få in nåt mer känt namn så det lockar lite mer. För jag måste måste måste verkligen få dit rätt folk. Annars blir det tufft, och det känns som att mina 150.000 kronor är lite bortkastade. Och det vore dumt, med tanke på att det är nordeas och inte mina.

Jag är för övrigt sjukskriven pga en del olika anledningar. Väldigt tidigt, väldigt ovanligt att sjukskrivas så tidigt i graviditeten, men jag har en skada i handleden som jag inte få roperera när jag är gravid, vilket leder till att jag inte kan lyfta som jag borde på assistent-jobbet, kan inte bli omplacerad heller. Måste jobba 24 timmar fast min diabetes speciellt nu under grav behöver extra tillsyn och det går inge bra, speciellt när maten kommer upp snabbare än ner. Och lite sånt. Så jag är från och med imorgon officiellt sjukskriven. Men det känns ok. Jag kan ta hand om hundarna, sy bejbikläder, träffa dom jag vill träffa, fixa så mkt jag bara vill med företaget, hjälpa pappa med grejer som han vill ha hjälp med och lite annat bra. Dock kommer de blir sjukt dåligt om pengar, men det är jag van vid. Alldeles för van vid. När kommer framgången och dess belöning? Skulle nöja mig med att ha några fucking jävla kronor kvar efter räkningarna, eller varför inte ha råd att betala alla först? Sålde min älskade alldeles för underbara bil till ett jävla skämtpris häromdagen, jag behövde pengarna, och att säga Nej är inte riktigt min grej, så när killen sa "du får "2500" höll jag på att börja grina samtidigt som jag ville slå honom sjukt jävla hårt på käften, istället säger jag bara "okej, ja pallar inte tjaffsa, ta den". JÄVLA IDIOT-MARIA!! Dom hade för fan åkt från Falun och hade tagit den för det jag begärde om jag bara sagt ifrån. Nu får jag skylla mig själv, och trolla fram sista tusingen till hyran och glömma och fortsätta drömma om mitt playstation med guitar hero. Och aldrig mer träffa min kära Fiat 127 special combi vid det otroligt vackra namnet Juicy. JCY 464. Farväl. Min första och sista bil. Jag vill aldrig ha någon annan bil.

Jag måste för övrigt träffa min kära bror snart och snacka skit, och träffa hans nya tjej så jag kan godkänna henne. Marcus ska bara ha det bästa. Nothing else.


Håll nu tummarna för att Mark är en shysst grabb å inte bangar det här.


Kommentarer
Postat av: lifter

Vad ville du ha för bilen?

2007-09-02 @ 01:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0