Rainy day.

Blä vilket jävla tråkväder!!! Oavbrutet regn sen jag vaknade. Men det har ändå vart en rätt bra dag. Va först ut förbi ica maxi och kollade på ett hus där ute, nybygd väldigt fint. Men vi kollade bara utvändigt, för han som skulle hyra ut den kunde inte komma just då. Men kanske kan vi kolla invändigt om ett par timmar. Låg väldigt bra och det var väldigt fint. Dock vill han inte hyra ut det till någon med hund pga slitage. Men han var ev sugen på att sälja, och det tycker jag känns bättre. Han var också intresserad av våran lägenhet som del av byte. Så jag hoppas att det kan gå att lösa på nåt bra sätt. För det huset kändes bra mycket enklare än drömhuset i ramsta, absolut inte lika personligt gulligt vackert osv, men väldigt bra. Gör man ett litet potatisland och fixar en pool så är det lugnt. Var ett litet uthus på gården med loft där man kunde sova, å litet kök å så, men det kan jag i så fall ha till kontor! Det vore bra. Så, jag hoppas helt enkelt att vi kan göra nån bra bytesdeal.

Sen var jag upp till Rebecca och sydde upp en klänning åt henne, det gick snabbt och bra. Sen förbi Bikbok å hälsade på Mikaela, de va länge sen. Trevligt.

Sen begav jag mig hem till faster Alexandra å drack te å kollade på filmen Tillsammans. Roligt, de va länge sen =) På måndag flyttar Pi till tyskland å ska gå på seriös dansskola. Fett.

Å nu är jag hemma hos en rastlös Bengt som gärna skulle ut å leka, men jag orkar bara inte. Har ont i varende millimeter i kroppen och borde lägga mig å vila en stund för ja sover så kasst på nätterna. Men det va inge kul å vila. Jag vill bara åka till huset. Så jag tycker att mamma å pappa ska komma hem snart så dom kan hänga med ut. :) FAN vad jag måste hooka ett körkort. Blä. Jag som alltid trott att jag skulle ha körkortet i min hand på min 18 årsdag. Men så blev det verkligen inte.

Inga nyheter om modevisningen. Eller jo, lite. Juvelen kunde inte spela. Men farfar är i stan å repar inför sitt framträdande. Ev ska Alexandra sjunga lite soul också. Inbjudningarna ska tryckas på måndag, det blir bra. Blir nog guldtext på svart bakgrund. Sweetness.

Kulturnatten nu. Känns inte så pepp i det här vädret. Får se om jag orkar mig ner. Jimmy skulle va kalsongmodell på en butik på stan, skulle i för sig vara vädligt roligt att träffa honom, hur länge sen som helst. Men då måste Bengtvakt fixas, å vädret bli bättre för att jag ska orka. Så vi får se helt enkelt.

Nu ska jag nog gå in med kastrull-lock och väcka Fredrik så han får höra om huset =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0