Fullt ös!

I torsdags drog ja ju till Frid&Fröjd med allt å vi fixade i ordning på kvällen. Snackade med en kompis som drog med mig till Katalin för en Timbuktuspelning. Vi hade skitkul! Det blev jättefint i butiken.
Spelningen var inte asbra, men det vat skitkul att träffa folk å ja träffade lite gamla kompisar, vi drog vidare till Orange efter katalin och ja va väl hemma hos mamma vid tretiden. Jag sket i att gå hem, kändes bara jobbigt så ja sov kvar. Sov ett par timmar sen var det dags att jobba. Var på Frid&Fröjd hela dagen igår, affärerna för min del gick inge bra igår, får se om de kommer igång snart för det skulle va bra om ja lyckades sälja av lite. Stängde butiken vid sextiden och då gick jag hem i ösregnet och gjorde mig i ordning, sen hämtade Tina mig. Vi åkte hem till henne och käkade middag och drack päronvodka. Sen tog vi en taxi ner på stan, upp en sväng på Terassen där vi blev bjudna på cider av några gamla lågstadiepolare från Storvreta som vi träffade. Trevligt! Efter det mötte vi upp Marcus och hans kompisar på Escobar å dansade lite till den sämsta jävla musiken någonsin, va så dåligt så man blev förbannad. Ja va rätt sur i kön oxå för typ 10 jävla idioter trängde sig. Så till slut sa jag till en av trängarnas kompisar som kom för att oxå tränga sig, att om du tränger dig får du fan en smäll. Då trängde dom sig inte. Dom spelade för övrigt typ house eller nåt sånt skit där inne. Förstår inte vad det är med folk, varför väljer man att spela musik som låter som jag kan tänka mig att det gör i en stor industrifabrik. Inget för mig! Men vi hade kul ändå.
Efter Esco blev det en sväng till Max, träffade cykeltaxicalle där utanför. Han frös om fötterna, hade knappt nå kläder. Funderar på att fixa nåt varmt klädpaket å ge honom i julklapp. Det skulle han nog uppskatta! Han har ju ingenstans att bo, men fick sova i nåt torp i Östervåla ibland, så då cyklade han fem mil dit för att sova lite å sen fem mil tilbaka för att jobba. Och ibland blev det bänken. Jag tycker verkligen så himla synd om honom, men han är en riktig jävla kämpe!
När dom som ville ha mat hade ätit (en liten paus för att Marcus skulle hota en slibbig snubbe som stötte på mig att han skulle bli nerslagen om han inte slutade, jag har världens snällaste bror) så hoppade jag, Tina, Putte, Marcus och en till som ja glömt namnet på nu, in i en taxi å åkte hem till Putte. Tina tog en tupplur på toagolvet medans vi andra lyssnade på musik. Som inte va så bra där heller, de va massa sånt där skrik oxå, fast mer metal-punk-skrik å så. Bättre än House iaf. Vid halv åtta bestämde vi oss för att sova en sväng allihopa, men då vaknade Tina och vi bestämde oss för att ta en taxi hem istället. Ja sov till tolv å sen har ja mest slappat.
Tina kommer över snart så ska vi käka pizza å slappa i soffan.

Summan av kardemumman, som man brukar säga, är att det har varit väldigt roliga dagar! Kul att det händer lite ibland, och jävligt kul att träffa mycket folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0