Ingen loppis!

Idag har ja vart på Gränby med Bea och Tina, det var trevligt. Alldeles för  mycket folk bara. Sune somnade i kundvagnen på min jacka en sväng. Sen åkte vi till Helena för att hämta upp Gangsatgrejerna som kommit. Fint! Sune somnade i min famn när vi var där. Han kändes lite hängig och sover fortfarande, han är väl på väg att bli förkyld som alla andra antar jag. Efter det skjussade Bea hem mig och Sune sover, så jag har kunnat röja i lagerrummet och fått fram min älskade Cassinasoffa, den ska flytta imårrn. Det kommer ett par flyttgubbar och kör den till Umeå. Jag sålde den för ynka 2500kr, vilket känns pissdåligt då en sån kostar ca 65 000 ny, och den är i superfint skick. Tillverkas inte längre i det utförandet jag har den, lila ulltyg. Men den gör ingen nytta uppställd mot väggen, den tar bara plats, och jag kommer aldrig få rum för den. Så med sorg i hjärtat låter jag den gå. Det är samma känslor som när ja sålde min älskade Fiat 127 för 2500kr. Det kändes oxå pissigt, för det var min första bil, och det var den snyggaste bilen i världshistorien. Kärlek.

Snart ska ja till Commedia å träffa resten av familjen. Visst ja, måste packa grejer till mig själv oxå. Ska sova hos mamma för Sune ska va där ikväll när ja ska träffa Josse en sväng, å sen imårrn ska ja jobba på Frid & Fröjd, så då ska han oxå va med sin mamma. Han har vart där rätt mkt sista tiden känns det som, tråkigt att va utan honom samtidigt som det känns bra att göra lite nytta ibland.

Hade hoppats på loppis på lördag, men icke. Det var juluppehåll ända till 25 januari. Så mina dryga 500 julpynt får väl skänkas bort istället. Värdelöst. Bortkastade pengar.
Tänkte att alla som handlar på Frid & Fröjd i helgen kan få ett pynt som present!

Nu måste ja ta Sune som har vaknat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0