Inget byte

Telefonen ringde för några timmar sen, det vad han jag snackat byte med. Dom skulle ut på promenad å ville titta in. Ja ringde mamma så hon fick slänga sig i bilen och hjälpa mig panikstäda (TACK!!). Sen kom dom, dom verkade gilla den men den va lite för liten. Så det blir inget byte. SKIT. Jag hade verkligen hoppats, Kungsgatan hade suttit fint. Högt i tak och kakelugn. Yes please! Men icke.

Sune har somnat efter en lång kamp, han var trött redan vid halv sex men somnade precis nyss. Hoppas han sover för natten, klockan är halv tio, så har jag tur gör han kanske det. Men man vet aldrig med den lilla lurifaxen.

Jag tog Sune på promenad till Rajt Prajs innan ja lagade middag, han fick sig ett snickarbälte med plastverktyg som satt som en smäck, han såg väldigt rolig ut och han gillade det. Sen gjorde ja värsta fyndet. Ja å mamma va ju på möbelaffärer idag, å ja såg några riktigt fina soffbord, men dom flesta hade en prislapp på närmre tre tusen. På Raht Prajs hade dom en prislapp på ett fint bord som passade mig bättre. 75 ynka kronor. Så trots det klumpiga paketet på exakt 11.1 kg köpte jag det och bar med en arm hem samtidigt som vagnen drogs med den andra. Är man envis så går det mesta. Jag lyckades dock repa ner skivan när jag skruvade ihop det, Sune vägrade att va nån annanstans än på skiva under tiden, och golvet var lite grusigt, så när de gled lite åt sidan så blev det stora fula repor. Men det är ok, för 75kr så kan ja lika gärna köpa ett nytt sen. Funderade först på att köpa ett till å ställa undan tills det behövs bytas ut, men ja tror inte ja pallar det. Men det ser iaf fint och inte billigt ut. Kameran är urladdad, men ja tar bild sen när ja orkat ladda den.

Nu är det dags att lägga sig i soffan å slökolla på nåt tråkigt program fram till Boston Tea Party kl 21.55. Bra, det behöver inte bli nåt tråkigt, såg nu att det är 2½ män. Yeey! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0