Usch!

Idag har ja vart på stan med min kära bror, det var mycket trevligt. Sen drog vi hem till mamma å pappa för en släktmiddag innan delar av släkten flyger till Spanien imårrn bitti. Hade önskat att ja va en del av den :)
Nåt mindre trevligt är att min pumpnål har var ursliten i en tid, jag har ingen aning om hur länge, det jag vet är att ja mår skitdåligt. Började må dåligt hos mamma, mådde illa som fan, värre på vägen hem och när ja skulle lägga SUne, som ja trodde skulle somna på en gång för han va så trött, då kändes de som pulsen va uppe i 200 och att ja skulle spy när som helst. Till slut slocknade han och ja märkte då att nålen inte satt kvar. Har tryckt in lite insulin nu, hade 20 i blodsocker. Så ja hoppas de blir bättre snart. Är trött som tusan men vågar inte lägga mig förrän blodscokret är bra.
De senaste tre kvällarna har Sune somnat senast tio, vilket är väldigt skönt. Han vaknar mycket på nätterna ändå, men det är iaf skönt att få en stund för sig själv och slappna av på kvällen.



Svar till Hanna som kommenterade mitt inlägg "Packat":
Jag respekterar att du vill lägga din dotter tidigt, och vill gå upp tidigt, och därför förväntar jag mig detsamma tillbaka. Att du respekterar hur jag väljer att göra. Samtidigt som jag berättat för dig att ja testat mycket olika grejer för att få honom att somna på kvällen. Men alla barn är olika, alla barn sover inte bra. Sune smågråter inte, han blir heeelt hysterisk på en gång om jag inte tar upp honom när han är ledsen. Självklart har jag testat att vänta för att se om det går över, men det gör inte det. Jag känner mitt barn bäst, och därför borde du lita på mig när ja säger att han inte kommer sluta gråta och somna av sig själv.
Det finns ingen jävla regel att man ska gå upp klockan sju på morgonen, och att det är bevisat att barn mår bättre av att sova som din dotter gör, det skulle ja vilja se. För barnen i medelhavsländerna då, som nog har sovrutiner mer lika Sunes, mår dom dåligt då oxå? Och på vilket sätt skulle Sune må dåligt? Det får du gärna bevisa. Han är den gladaste unge jag träffat, och i princip ända gången han är ledsen är nattetid när han vaknar och är hysterisk emellanåt. Men det har inte att göra när han lägger sig, utan jag tror snarare att han drömmer mardrömmar då dom brukar göra det i den här åldern. Sen att han vill äta minst en gång per natt kan jag inte strunta i heller, för han ger sig inte med skrikandet förrän han fått vällingen och då somnar han snällt om. Anser oxå att om han verkligen vill ha välling, då kanske det är att han faktiskt behöver den.
Och självklart är jag trött, han är uppe sent på kvällarna och sover skitkasst på nätterna. Hans pappa jobbar natt och sover därför mycket dagtid, så dom flesta dagar är jag själv med honom hela dagarna, och hela nätterna. Då kanske de inte är så konstigt om ja säger att jag är trött ibland?
Det kommer säkert bli tufft att ändra rutinerna när han ska börja på dagis, men det skulle ju va lika stort projekt att göra det nu. När han blir äldre förstår han mer och man kan förklara. Och det är ju bara jag som kommer få ta smällen, du kommer inte märka av att jag behöver ändra hans rutiner. Tre senaste nätterna har han lyckats somna runt nio, idag tio. Det är ju jätteskönt, men han sover likförbaskat till klockan tio. Imorse mådde ja dåligt vid sju och han hade kissat igenom blöjan, därför drog ja upp honom och bytte kläder och blöja. Hade ja dragit upp honom för morgonen hade han inte alls blivit glad. Han va supertrött och ville sova mer. Varför ska ja då gå upp klockan sju och väcka ett litet barn som sover? Ett barn som sover behöver sova, bara för att klockan säger sju behöver inte ett barn vakna, tycker jag.

Min son får sova när han är trött, och han får vara vaken när han är pigg. Så enkelt är det. Att lägga ett barn som inte är trött funkar säkert för vissa/många. Men det är inget för mig. Har inte så mycket mer att säga om saken...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Word!

2008-12-16 @ 07:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0