Ännu en dag...

Den här dagen har flugit iväg, som alla andra här på sjukan. :P
Imorse kom läkaren in och sa att jag kunde åka hem över helgen om jag ville. Men då fick jag panik och började gråta. Så ja fick stanna till imårrn ist. Vill inte vara ensam hemma när Fredrik jobbar, även att det inte kommer hända nåt så känner jag mig inte tillräckligt bra för det. Så det blir till att hänga här ist. Det känns bättre. Men imårrn bitti kommer Fredrik direkt efter jobbet, och så åker vi hem efter lunch, när ronden vart här och så.

Pratade med kurator idag igen, vilket kändes bra. Det konstiga är att jag kommit på varför jag mått som jag mått, på bara ett par dagar, och allt blir så mkt klarare då. Men det är ju ännu konstigare att ja faktiskt hade alla symptom på havandeskapsförgiftning, och det är som bortblåst nu. Eller blodtryck och äggvitan är borta. Så det kanske bara va nåt konstigt kroppsligt varningstecken, eller så var det så, fast det gick tillbaka och försvann... Vi får se vad som händer iaf! Jag vågar inte riktigt tro på att det blir bebis nästa vecka, för sjukhustiderna känns som att dom skulle kunna va plus minus rätt många dagar, och att alla säger olika. Men imårrn ska jag fråga för säkerhets skull, och se om det faktiskt är så att de blir nästa vecka. Om jag vågar. Jag är rädd att dom ska ha ångrat sig och säg att det blir till att vänta en månad ist.. Vi får se helt enkelt!

Nu har jag en ny roomie, inte lika farligt som den förra, utan helt ok. Så det känns lugnt.

Mamma var här idag och hade med sig semla. :) Det var gott. Sen fick jag en anmningsbh, och en snuttefilt/gosedjur till bebisen. Sen hade kickan skickat med ett paket som innehöll haklapp och örngott. Så det var som rena rama födelsedagen. :) Och på tal om det så har jag ångest över att Fredriks födelsedag blev så världelös :( Presenten han skulle få av mig, en hotellnatt i Sigtuna med spa, det blir ju inget av! Och ens inte en tårta fick han, bara en kväll på sjukhuset. Så jag tänkte att vi får köra en födelsedag i repris nu i helgen ist, så han får känna sig lite uppskattad! :) Så snäll som han varit senaste veckan har han nog aldrig varit. haha. Inte menat att han brukar va dum, men han har vart extra snäll helt enkelt. :)

Nu har jag lite ont i magen, den känns typ stenhård av gaser. Jobbigt när man har rumskompis. haha. jag kommer prutta hela natten. :P  

JAG LÄNGTAR TILL IMÅRRN!!!!! Sen kommer Bengan på lördag oxå hoppas jag!!!!! Det kan nog bli en underbar helg.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kikar in från en tråd på Familjeliv och lämnar ett avtryck. :-) Lycka till med allt!

2008-02-07 @ 22:34:30
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0