Ingen Alla hjärtans dag-bebis.

Det blev som jag trodde, ingen igångsättning idag. Men dom gjorde undersökning och jag var öppen ca 1,5 cm och allt såg bra ut. Så på måndag tar dom hål på hinnorna och då är det ju oxå tänkt att bebisen ska komma så småningom.
Jag blev inskriven igen iaf, i väntan på måndag. Det känns skönt, för jag mår bra här.  Lugnt och tryggt. :)
Blodtrycket var högt när ja kom in imorse, men så fort ja kommit till rätta på rummet så var det bra igen. Fick till å med tv på rummet den här gången! Och samma rum som sist. 10:1. Fredrik har kommit på att han gillar namnet Tia, och tycker att det är ett tecken att ja fick rum nr Tio igen, och att ungen därför ska heta det. haha. Men icke. Det blir en Doris tror jag! :)

Det känns som att måndag är sjukt långt borta, och det känns totalt overkligt. Men det lär väl kanske ändras på måndag morgon eller så. Jag vet ju egenltigen ingenting om hur man sätter igång, eller nåt om smärtlindring eller liknande. Men det lär väl lösa sig. Allt jag hade tänkt var att ja skulle vilja bada i det stora badkaret på förlossningen, men det får man inte när vattnet gått, så där rök den planen. :P Det får bli lustgas och godis ist. Haha.

Fredrik har vart här hela dagen men har nu knallat hem. Imårrn kommer mamma och hälsar på. Sen tänkte jag spela Bingolotto med Marina ute i tvrummet på lördag. :) Det blir bra! Hon ska oxå få bebis på måndag. Så då skulle de ju passa bra om vi först vinner ett par miljoner var, och sen får bebis samtidigt. :) Men jag hoppas hur som helst att tiden flyger iväg nu i helgen, för måndag får gärna komma snart.

Jag lär väl skriva lite i helgen oxå om jag orkar, annars kommer det väl en uppdatering när väl är ute och jag orkar mig på att bry mig om datorn. :)

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej! Håller tummarna för dig och hoppas att allt går bra! Är lite avis på dig att du snart får ha din bebis här. Jag är ju beräknad till den 14 mars, du till den 13. Lycka till i helgen. Kramar Lena (Snökulan på FL)

2008-02-15 @ 11:14:09
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com
Postat av: Maria (wennman på fl)

Hej hallå!
Hoppas det går jätte bra på måndag! Ska hålla alla tummar jag har på att det går bra! :-D
Tycker det är lite fusk, jag ska ju ha den 5e ;-) hehe
Good Luck! // Maria

2008-02-16 @ 22:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0