Sista kvällen utan bebis, förhoppningsvis.

Det här kanske är min absoluta sista kväll som oansvarig egoistisk icke mamma. Vad ska man då göra för att ta vara på den kvällen? Hm. Äta choklad, kolla tv och bara slappa är nog svaret. För roligare blir det inte här. Och jag kommer knappast njuta av min sista kväll innan bebisskrik heller, för det går ändå inte att sova här, så jag skulle lika gärna kunna sitta uppe med en ledsen bebis ist. Det känns som en bättre anledning till att inte sova, ist för att det bara är obekvämt och tråkigt. Så jag längtar helt enkelt till imårrn och vad som ska ske.
Börjar dock bli sjukt nervös över att det inte alls kommer bli nåt imårrn. Alla säger olika. Jag frågade barnmorska 1 om hur det kommer att gå till. Hennes svar var att eftersom läkare redan ordinerat att jag ska sättas igång så behöver jag inte invänta rond och läkare, utan då ringer dom förlossningen direkt på morgonen och kollar om dom har tid för mig. Barnmorska 2 fick samma fråga för att jag ville höra från nån mer hur det går till. Hennes svar löd att det kan ta i princip hela dagen att bara komma iväg eftersom jag måste vänta på läkare och rond, och eftersom jag inte är ett akutfall är det inget som kommer prioriteras, och det är oxå måndag, vilket gör att dom kommer ha fullt upp på ronden. Alltså kan det ta hela dagen och säkert lite till. Då sa jag att barnmorska 1 sa som hon sa, och då sa barnmorska 2 att de kanske kunde bli så... BLÄÄÄ. Man blir helt förvirrad. Jag ska iaf tjata på dom att ringa så fort dom kommer in imårrn bitti.

Cajsa har vart här å hänt, de va mysigt. Hon är mer nervös än vad jag är. haha. Vi var och fikade borta vid Apoteket och sen storhandlade jag vuxengrejer. :P Bhinlägg, amningspump, nån bröstvårtsalva. Det kändes konstigt.

Min plan för morgondagen är väl att jag inte alls har nån plan. Det får bli somd et blir. Jag har ingen aning om bedövning, vet ju ändå inte hur det kommer kännas med värkar och sånt, så känner jag att det gör för ont får dom ge mig den bedövning dom tycker passar bäst. Mitt enda krav är att jag vill ha sån slags bärbar ctg-grej om det finns, så man hela tiden kan höra bebisens hjärtljud, och om det inte finns så vill jag ha en liten sån hjärtlyssningsapparat till hands hela tiden så jag kan lyssna när jag vill. Hoppas dom går med på det. Det är ju inte så besvärliga krav tycker jag.

Idag har det vart asjobbigt att andas, och det trycker på mot lungorna som bara den känns det som. Obehagligt. Dels är det nog för att bebisen ligger som den gör, och sen för att min sport-bh-topp har blivit alldeles för tight och jag inte har nån annan med mig, därför har jag den även att den kväver mig. Smart!

Milton är ett sjukt gulligt namn, och det höll Fredrik oxå med om. Men nu kommer det ju ändå bli en Doris. :)
Min plan är att födelseannonsen ska vara en bild på Bengt och Doris, och så ska det stå "Bengt har blivit storebror" :) Det blir bra. Hoppas Fredrik inte vill lägga sig i den planen. Haha. 

Nu börjar Miami Ink, och jag har inte sexan här, så jag ska springa ut till TVrummet och hoppas på att ingen sitter där. Säkert kommer läskiga äckliga mördargrannen som lämnar bajsrester i toan vara där. Grr.  

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag håller tummarna för dig att allt går bra. Hoppas att du meddelar snart hur det gick.
*kram*

2008-02-18 @ 08:42:02
Postat av: Hanna

Gud så spännande!
Allt kommer gå jättebra! :)
Sov ordetnligt inatt! Om det går dvs..
Massa lycka till, till er!
Kramar

2008-02-18 @ 16:28:06
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Emma

Hittade hit via Hannas blogg. Detta är Emma från storvreta (emma å lisa i stora gula huset). Aja...

Kul att du ska ha barn. Lycka till!

Kram!!!

2008-02-19 @ 10:34:31
URL: http://rodemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0