Vad är fel?

Igår efter en dryg dag med väntan hela dagen på läkare som aldrig kom, och när dom väl kom kunde dom inte svara på något och bad mig vänta på nästa osv, fick jag iaf permission över natten. Åkte hem till mamma å pappa för att äta väldigt god middag, efter att ja vart hem och duschat och skrubbat av mig äckliga sjukhuskänslan. Höll på att svimma ett par ggr vid matbordet, vilket ja höll tyst om för att slippa bli tillbakaskickad till sjukhuset. När vi sen gick till bilen spydde ja som en gris, och väl hemma mådde ja skit. Natten gick ut på att kissa och må illa, blandat med lite vila. Sjukt skönt ändå att vara hemma. Fredrik är underbar och jättensnäll och bryr sig så mkt!! :)
Imorse gick ja upp tidigt för att packa med mig allt ja behöver ha för att kunna stanna här ett tag framöver, för det är så det verkar bli. Tillbaka här så började ja må mkt bättre, dock är alla prover bra, inget tyder på nåt fel, och ingen vet nånting. Så det är bara att vänta. Bebisen mår bra och vikten uppskattades igår till 2600gram, flödet är bra från moderkakan till bebis. Så den mår som den ska, det är bara jag som mår skit.
Ett kilo om dagen tyckte inte läkaren va nåt konstigt att ja gick upp, utan kollade på mig och sa nåt som tydde på att hon trodde att ja vräkte i mig godis och var ett fetto som fick skylla sig själv. Och jag äter ju faktiskt bara sjukhusmat och lite frukt mellanåt. Och jag är svullen som en vattenballong. Och det är faktiskt inte normalt med så mkt vätskefyllnad... Men hon va dum i huvet. Hoppas att läkaren som kommer i eftermiddag rä trevligare. Men lösningen på problemet är iaf att förösa mig, vilket inte kommer ske än på ett tag enligt den dumma doktorn, för hon tror att jag är hypokondriker. Vilket jag känner mig som oxå, för ja hatar att klaga, och vet att de finns dom som har det värre. Men jag mår faktiskt inge vidare, och har inte njutit ordentligt en enda dag av denna graviditet eftersom de vart problem från start.

Jag har iaf bestämt mig för webbshopsleverantör och dealade till mig ett asbra pris, så i slutet på veckan ska min personliga design vara klar, och jag hoppas det blir bra. För om två veckor kommer kläderna. Puh!
Mamma och Fredrik får agera vikarier, och fixa allt jag säger. :P Im the boss.

Jossan ska va med i UNT och göra nåt sportlovsrepotage! :) Jättekul för henne! Dom skulle fota och så idag, hon har bakat grejer som skulle va med, och det verkar va en riktigt kul grej! Hon e så duktig!! :D

Vi fick för övrigt semla till luchen idag, sweet like madass. Det gjorde dagen bra. Nu kan ja ha lite överseende med att min rumsdelare andas rekordhögt och luktar asäckligt. Skulle dock byta bort det mot en semla om jag kunde. Men det verkar svårt.

Nu kommer Fredrik snart tillbaka och skulle ha kortlek med sig, så då blir de till att gå ut i samlingsrummet, för här inne kan ja snart inte andas längre pga lukten. Får man byta rum?

Kommentarer
Postat av: Sofia

hang in there girlfriend. jättespännande att läsa din blogg. hoppas du mår bättre snart :) många kramar från din diabetesvän som är kass på att höra av sig!

2008-02-05 @ 20:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0