Canon EOS 400D på väg!

Helgen har vart bra! I fredags var Helena, Manne å Signe här. De va jättekul, å jag blev så glad att det gick bra med Bengt! :) Och Signe är typ hur söt som helst! :) Och Helena hade klippt sig SJUKT snyggt.

Fredrik har lagat mat i helgen oxå :) Hemma hos mamma så lagade han och mamma mat tillsammans och testade recepten som hon ska ha med i sin kokbok "Kan Fredrik, kan du". Det kommer bli asbra, och Fredrik var riktigt duktig. :) De blev supergott. Så nu när han visat att han faktiskt kan laga mat, så kommer han inte slippa undan. Dealen blir nu att han får laga mat när han e ledig, så fixar jag när han jobbar. :)

Jag har fått nåt jäkla skit i händerna, kar-nånting-tunnel-syndrom som gör att ja får asont i händerna och inte kan greppa saker till och från, och fingrarna domnar. Rätt drygt!

Träffade ett par från Västerås ang Bengt, dom var jättetrevliga och det kändes bra! Imårrn ska jag träffa en annan, som bor lite bättre till, i Valsätra. Hoppas nästan på att hon inte ska va nå bra, haha, för då blir de lätt å bestämma. :P Annars vet ja inte riktigt hur ja ska göra. Men idag när solen sken och energin flödade så kändes det som att ja inte alls vill lämna bort honom ens några dagar. Men för hans skull så behöver jag det! Det blir en tillfällig lösning hur som helst!

Igår beställde jag kamera, en Canon EOS 400D. Känns lite jobbigt för ja får ångest för den va dyr, men samtidigt kommer det vara fett värt! Kommer kunna ta underbara bilder på både bebis och Bengt, och sen kommer jag kunna fota kläderna bra till hemsidan! Så den ska komma imårrn, så morgondagen kommer bli full av att lusläsa instruktionsboken :) Men först ska ja till banken och skriva på papper, och sen träffa hon ang Bengt. Sen ska Jossankossan sova här, för mamma och pappa ska ut och fira 25årsdag, dom gamla getterna. :)

På onsdag morgon är det dags för sjukhuset igen, får se om det blir vändningsförsök då, eller bara info om det, för vad jag förstår har den fortfarande inte flyttat sig från att ligga tvärs över.

Och på torsdag är det föräldragrupp igen, och sen visning av förlossningen! :)

Vi beställde kammo-babysittern häromdagen också! :) Så jag hoppas den kommer snart!! Sen har vi nog inhandlat allt. Förutom blöjhink, bärsjal och babygym. Blöjhinken kommer vi nog köpa nån dag framöver, men det andra känns inge brådskande.

Jag har en ny favorit på kill-listan
 - WINSTON -
Algot ligger fortfarande bra till, men Winston är ju faktiskt sjukt coolt.

Tjejlistan ligger fortfarande till såhär:
Chilla
Doris
Hope

Chilla kommer jag aldrig få igenom, så det är ju egentligen uteslutet, men man kan ju drömma :) Dom andra verkar svåra oxå, men jag tror rätt hårt på Doris iaf. :)

Bea har vart här ikväll. VI hade väldigt mysigt =)  Kollade på Super bad. Haha, den är såååååå sjukt jävla bra! Helt underbar film! Sen åt vi såklart godis och semla oxå! :P Dumt vore ju annars!

Nu ska jag lägga mig till rätta i soffan och äta ännu en apelsin =)

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Hej babe! Ledsen att vi inte träffats på länge..har haft så mycket att göra med visningen av huset och min flytt..men nu börjar det ordna upp sig.. så snart kan jag nog börja leva ett normalt liv igen :) Du.. jag diggar Winston som fan.. det var coolt! Vi kan väl höras om nån filmkväll nästa vecka eller vad säger du?! Vi hörs! Kramar

2008-01-29 @ 12:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0