Fucking finally!

Igår skulle ju kameran komma, senast kl 16.00. Jag känner på mig att det kommer bli strul, och ringer därför å kollar läget för säkerhets skull. Och självklart är det strul. Massa tjaffs och jag blir skickad fram och tillbaka. Och till slut säger dom att dom kommer lämna paketet på företagarcenter, SENAST 16.00. Jag är där 16.05 och har bara med mig leg eftersom gubben i telefon sa att de va allt jag behövde. Tanten i luckan blir sur och säger att jag självklart måste ha kollinr oxå. Så jag ringer till Jossan och hon fixar fram det. Sen letar hon efter paketet men hittar det inte, och tror att jag gått till fel ställe, eller att det på nåt sätt är mitt fel, och ber mig kolla upp med info och komma tillbaka idag ist. Jag säger att hon kan ju iaf ringa och kolla vart det är eftersom det var hit jag skulle enligt kundtjänst. hon ringer, och Annsofie som hon tydligen heter, som kör postbilen, är försenad, och kommer om en kvart halvtimme. FAN vad mitt hjärta slog arga snabba slag vid det här tillfället. Jag sätter mig ner och väntar och tiden går, jag blir mer förbannad och kön växer. 16.55 kommer pakethelvetet, inte ens en ynka liten ursäkt för att det var försenat, och jag betalat 120kr extra för att få det i tid, utan hon kollade surt på mig och sa att mitt paket var framme, och jag fick gå dit och ge henne 14 st 500lappar motvilligt. Jävla kärring.

Efter det skulle jag cykla med kartongen som var mkt större än jag trott, till Stabby spel och tobak och hämta babysittern och dom andra grejerna vi beställt. Och dom paketen vad såklart mkt större än jag trott oxå. Och så var det kö ända ut till dörren. Så jag står där inne, fet som en flodhäst och svettig som en gris. Men till slut får jag mina paket och cyklar hem.
Väl hemma packar vi upp allt och humöret kommer tillbaka, för babysittern va assnygg, och kameran fantastisk. Men jag har fortfarande inte förstått hur man tar en svartvit bild, och hur man ser det man vill fota på displayen. Instruktionsboken är inte till nån hjälp heller, för jag hittar inte nåt svar där. Så om nån vet, holla at me.

Imorse var vi på sjukhuset som vanligt. Tog två timmar igen, dom är så sjukt sega! Hade 1+ på äggvita i urinen, lite högra blodtryck, tre kilo vätska till i kroppen, allmänt dåsig och huvudvärk. Alltså alla symptom på havandeskapsförgiftning, vilket dom oxå reagerade på. Men dom verkade ändå tycka att det inte var nåt speciellt, utan att det säkert var fel på proverna eller nåt. Dom är som virriga hönor där uppe. Ska iaf tillbaka på måndag och lämna nya prover så får vi se om det är samma eller bättre/sämra. Är det samma/sämre blir jag antagligen inlagd till bebis tittar ut.
Barnmorskan klämde som en dåre på magen oxå för att känna hur den ligger, trodde jag skulle skrika för hon klämde så hårt. Men hon kunde inte avgöra hur den låg, så nästa vecka blir det ultraljud för att kolla vilket håll den ligger.

När vi äntligen var klara gick vi in och hälsade på Tina, Erik och Oliver. Jäklar vad söt han var! Och pytteliten! Verkligen suuperliten. :) Fredrik höll i honom oxå! 2600gram vägde han :) Tina är så jävla rolig, hahah. Hennes första kommentar när han las upp på magen var "Åh vilken äcklig". Hahahah. Och jag kan verkligen se det framför mig :P
Men det hade gått jättebra, och långt ifrån så ont som hon trodde. Vattnet hade gått hemma en kvart efter hon klagat på nån smärta i kroppen och Erik svarat med "Nu är det inte långt kvar" :) Och så blev det översvämning av fostervatten kvarten efter. :P Sen hade hon verkar med en minuts mellanrum och var helt öppen när dom kom in. Så det lät väldigt enkelt. Hon verkar va gjord för att föda barn, så dom lär ju kunna skaffa en hel del utan problem. : )

Nu ska jag kolla på film som pappa hade brännt ner, kommer inte ihåg vad den hette nu, men om en 16årig gravid tjej, den går på bio nu. Och ena snubben från Super Bad (som förövrigt är så sjukt jävla kul).

När filmen är slut så är batteriet till kameran laddat oxå, och då ska jag föra över bilderna. Då ska ni få se en superfin bild som Fredrik tog på Bengt!!! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0