Nystart.

Idag har vi äntligen fått fixa i ordning i vårat tredje rum hemma, och det känns sjukt skönt! Jag har gjort i ordning till kontor där inne, och det är alldeles för trångt. :) Dom 1800 plagg som kommer om typ en månad vet jag inte hur jag ska få plats med. Jag måste iaf bli av med min älskade soffa. Men källaren har ingen plats och jag vill inte sälja den för nån struntsumma när den är värd så pass mkt. Så det får väl stå där och ta upp halva rummet i väntan på bättre tider. Det känns iaf skönt att inte ha den i sovrummet. :)
Det var dock lite osmart av mig att möblera om, flytta säng och soffan fram och tillbaka en miljon gånger för att få en bra lösning, när det ändå slutade som ja först tänkt mig. Plus att hela jag känns som ett fett jävla blåmärke. Börjar förstå varför man ska ta de lugnt med bärandet när man e gravid :P Det tar på krafterna typ en miljon gånger mera nu! Läste på familjelivsidan idag också att nu börjar alla muskler å grejer luckras upp inför förlossningen, så att det ska bli enklare att föda, vilket leder till att man lättare sliter ut sig. Så ikväll blir en slappkväll hade jag tänkt, men när jag väl sätter igång och fixar kan jag inte sluta, så nu har jag till och med VIKT alla underkläder och sorterat. haha. Och möblerat om i lite skåp, kyl och frys. Och nu ligger kyckligen i ugnen och väntar på att få blandas med currysås och ris. Det är väl sånt man ska sysselsätta sig med vid midnatt. :P
Och så lyssnar jag på en låt från Eurovision song contest, Magdi Rozsa - Unsubstantional blues. Jag tycker den är asbra, och skulle vilja ha mer sån musik. Den passade inte alls in i melodifestivalen kan jag försvara mig med :) Inte alls en klassisk sådan låt, utan en bra låt!

Imårrn ska ja träffa Minna på stan på dagen, och hade hoppats på att hon skulle med hit efteråt å käka tacos med mig fredrik å cajsa, men de kunde hon inte. Så vi får ha kul på stan, å sen kl fem kommer Cajsa! :) Josse skulle ringa när hon slutade också, så ja håller tummarna på att hon kommer förbi också, men hon skulle inventera från kl 8 på morgonen och komma hem sent, så ja tror inte chansen e så stor. Men det finns ju fler dagar! :)

Imårrn förmiddag ska ja gå en långsväng i stabby med Bea å Benke också. Så jag kommer helt enkelt ha fullt upp imårrn insåg jag nu :P Skulle behöva köpa en skrivare också, men det finns det inga pengar till. Så det får nog vänta tyvärr. Med tanke på att min bärbara dator är på semester eftersom laddaren gick sönder, så har jag ändå ingen användning för den förrän laddaren kommer hit. Men så fort ja fixar skrivare och får igång datorn ska jag skriva ut körkortspapper! För det är mitt mål med januari 2008, att fixa papper så ja får köra med Fredrik :)
Så jag måste alltså få tag på ögonläkaren som gjorde min undersökning sist, och se till att han skickar ett intyg.

Nyårsafton var helt ok. Var på KB med mamma pappa å Jossan. Har haft roligare, men det va bättre än att sitta hemma själv iaf. :) Men ja va opeppad hela dan, orolig för hur de skulle gå med Bengt å smällare, å tråkigt att inte Fredrik va med. Å sen va ja fet som en flodhäst i en alldeles för liten klänning, och slog rekord i vattendrickning på KB, så halva kvällen gick åt till att kissa. Sånt man får ta helt enkelt! Sen har jag blivit gnällig moraltant och va jävligt irriterad över alla jävla pengar som slängs ut på fyrverkerier, alla stackars djur och barn som är livrädda, och alla skador som uppstår. Så mkt energi gick åt till att agera ut den ilskan också. :)
Men nu är det nytt år, och det är alltså ganska precis ett år kvar tills ja behöver va irriterad på just det igen!

Nu är det 73 dagar kvar till beräknad födsel, och tiden har aldrig gått varken snabbare eller långsammare. Januari kommer bli värst, för nu väntar ja både på bebis och kläder. I februari kommer kläderna, och då kommer det bli fullt upp. Det måste de iförsig bli snart med alla förberedelser också. Måste fixa webbshop, planera inför visning och massa massa annat!

Vi fick papper om föräldragrupp häromdagen iaf! Så två tillfällen i januari, och ett i februari. Plus att det är visning på förlossningen den 31 januari. Spännande. :)

Det blev inget med huset i Börje iaf. Dom bangade. Vilket kändes jävligt skönt, för då slapp jag ta ett beslut om huruvida jag ville eller inte! :) Så det känns som en lättnad. Och nu när vi börjar få i ordning här känns det genast mkt bättre.

Nu har vi nog köpt allt vi kan tänkas behöva till bebisen iaf! Skötbords-underlägg va de sista som inte hade handlats, och det har vi nu köpt. Så nu är basgrejerna klara. Dock behöver ja amningsbehå å sånna grejer, å sen tvättlappar å andra hygienprylar. Men det kan vi lika gärna fixa när vi storhandlar nästa gång. :) Det är ju lite tid kvar. :P

FAN vad det är lyxigt med färskpressad apelsinjuice!!!!! :) Har druckit minst ett glas per dag, å igår köpte jag blodapelsiner också, och det vart asgott!! Det är verkligen mitt nya måste-ha. Man blir pigg, känner sig nyttig och får i sig massa vitaminer. Så det är helt fantastiskt. :) Sen köpte vi en ascool äppelskärare häromdagen, som gör typ en öppelblomma, och tar bort kärnhuset, så till å me Fredrik får i sig lite frukt!! :) Han gillar juicen också. Men han är som Bengt, när man berömmer och säger att det är bra att dom äter, så slutar dom direkt. Jag måste passa mig för att inte få världens mest bortskämda unge, för jag har skämt bort både Fredrik och Bengt på tok för mkt!! Bengt äter bara människomat, och inte vilken som helst, utan bara god sådan. Och Fredrik tycker inte om att äta frusta matlådor, "det är äckligt". :P Så jag ska ta i med hårdhandskarna, och mamma måste ta tag i sin bok "Kan Fredrik kan du", så att Fredrik får provlaga alla recept som dom kommit överrens om, så att han kommer på att det faktiskt går att vara kille och laga mat! :) Då blir jag nöjd.

Nu ska ja gå å vispa currysås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0