Tillväxtkontroll!

Morgonen började med att nån idiot ringer och väcker mig fem minuter innan väckarklockan. Men jag trodde de va väckarklockan som ringde och hann därför inte svara. Vilket var tur för då hade jag nog blivit arg. Klockan var ju faktisk bara 06.55. Enligt hitta.se var det

Magnus Alexander Ullenius

 
Mobil: 070-2456525
som ringde.
Jag somnade typ vid fem i morse, det var en helt omöjlig natt. Jag bråkade på Fredrik igår för ja tyckte han va elak som glömt bort att vi planerat att dra till Sthlm idag, och han ist lovat vara chafför till Daniel och co. Bråket tog upp all tid, så det blev ingen bio heller. Fredrik sov typ till tre, sen va han vaken en timme, sov några timmar till. Vi åkte och handlade och bråkade, sen gick han och sov igen och gjorde det hela natten. Och gissa vad han gör nu? Sover. Snacka om att ta vara på sitt liv. Jag sov några timmar nu bara för jag var helt slut efter att bara sovit en två timmar i natt, och jag spydde upp typ en veckas mat när vi kom hem från sjukhuset, så jag kände mig berättigad till att sova en stund. Och om jag klarar av att gå upp igen utan att sova mer så borde ju han som sovit hela natten klara det. Men icke. Det är bäst att sova bort den tiden vi skulle kunna göra nåt tillsammans på, så att han bara behöver åka iväg med Daniel och co sen. Som för övrigt borde kunna ta egen bil tycker jag, Manne har ju. Daniel också, men den va trasig tror jag. Men Mannes bil borde ju funka lika bra, men jag gissar på att dom vill ha någon som kör för att alla ska kunna dricka öl under spelningen.

Hur som helst. Vi gjorde ju iaf tillväxtkontroll idag. Jävlar vilket fetto det ligger i magen nu, precis som sin mamma. Bebisen hade gått upp 1 kilo på fyra veckor. Låg nu på 2055gram, och jag hade gått upp 4 kilo på två veckor. Helt jävla sinnessjukt. Nu har jag gått upp totalt 18 kilo. Och jag hade ju dom där extra 10 att gå ner sen innan. Så nu ligger jag på totalt 28 kilo att gå ner efter bebisen ploppat ut. Och det lär ju knappast stanna här. Jag kommer säkert gå upp minst tio kilo till. BLÄÄÄÄ!!
Mitt blodtryck vad högre än vanligt, och vikten rusar iväg. Så dom ska ha lite koll på blodtrycket nu. +9 låg bebisen  på viktkurvan den här gången iaf! Allt mellan +-20% är normalt sa dom.

Jag frågade om vi kunde få en bild den här gången eftersom vi inte fått nån som går att tyda, men hela fick inte plats på bild, och ansiktet var vänt mot ryggen, så det såg man inget av. Så det blev ingen bild. Surtanten var lite trevligare den här gången, men långt ifrån normalt trevlig. Jag var helt säker på att jag såg en snopp, men hon förstog inte vad jag menade och sa att det inte alls syntes nåt kön där inte. Och sen ville hon inte kolla mer på det stället.

Chilla är så klart nr ett på min favvolista, Doris nr 2 och Hope ligger som trea. Och torrbollen Fredrik vill inte tycka om nåt, utan håller sig till Ängla. Usch. Jag hatar det namnet nu, efter tio år som jag tyckt de vart världens finaste namn, så är det nu förstört.
Algot ligger kvar som ensam favorit på killtoppen.

Nä, nu ska jag (som vanligt) gå och säga att Fredrik borde ta vara på mig och sitt liv. Men det brukar aldrig ge nån effekt. Så ikväll ska jag möblera om och byta rum mellan sovrum och kontor även fast han inte vill. Det är rätt åt honom. Grr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0