Tid!

Det verkar aldrig bli tid för att skriva ordentligt här längre. Men nu sover sune, så om jag skyndar mig hinner jag skriva lite innan han vaknar igen.

Idag har Sune och jag vart på stan med Josse hela dagen typ. Sune var superledsen när vi satt nere vid ån, ville varken ha mat från mig, eller vatten på flaska (som han börjat fått lite senaste dagarna när han verkar mer törstig än hungrig, och det verkar han gilla). Men det fanns inget som gjorde honom glad när vi satt där, och man blir lite nervös när man känner folks blickar runt om (som förövrigt är rätt ordentliga har jag och Josse kommit fram till, folk glor på oss som aldrig förr, typ jämt, vet dock inte om det är på ett bra eller dåligt sätt). Men till slut testade jag att doppa toppen på nappe n i fruktsoppan som jag hade i min pappmugg, och det gjorde att Sune somnade på stört. Tänka sig! Så idag har Sune faktiskt fått smaka ett par droppar fruktsoppa, saftsoppa och druckit vatten, förutom den vanliga mjölken. Nu kommer det säkert va folk som rynkar på näsan och tycker att jag är en hemsk människa som låter honom smaka sånt så tidigt, men han verkade inte tycka nåt annat än bra om det, och reagerade inte konstigt, så jag tar det som ett tecken att det är helt ok. Dock ska det inte bli en vana, men det var ju en bra nödlösning när inget annat ville funka!

Lägenheten som jag tittade på var bra, superbra läge, luktade dock tant. Var fula tapeter med små pryttlar överallt, hyllor med porslinsfigurer, tavlor överallt och massa skit på väggarna, så det är tvunget att bredspackla och tapetsera om, vilket inte känns superkul i en hyresrätt. Tanten som har lägenheten verkade gilla min, och vi ska höras i mitten på veckan och då ska båda bestämt sig om vi ska byta eller inte. Jag har beslutsångest, men tror att det blir ett ja.

En till sak som jag haft beslutsångest om är spanienresan, det vore underbart, men jag tror jag skiter i det. jag och sune stannar hemma i sommar, så åker Fredrik ensam med Daniel, jag tror dom får roligare själva, och jag sparar pengar, för det kommer bli ont om dom nu när vi ska flytta isär. Men det känns bra, vi båda behöver leva lite ensamma. Fredrik behöver bli lite självständig och känna på hur det är att ta hand om ett hushåll (för han har blivit rätt bortskämd av att bo med mig, inte direkt behövt göra nåt, så vi får se om vi kan hitta tillbaka till varandra och må bra tillsammans igen om vi bor isär. Känns bättre för Sunes skull också, inge kul för honom att växa upp med föräldrar som bara bråkar hela tiden!

Imårrn ska vi till öppna förskolan för första gången, känns jättetöntigt, jag ska gå dit med föräldragruppen som består av typ 35åringar som inte alls verkar va i närheten av folk jag skulle umgås med, men det är värt ett försök. Den som verkar trevligast i gruppen bor i lägenheten breve oss, så ja å sune var dit å ringde på och bestämde att vi ska göra sällskap imårrn. När vi var där var Bengt ensam, i typ tio minuter, utan att säga ett knyst! Duktig Bengt!!!

Nu börjar barnmorskorna på tv, så det ska jag se nu! Lägger upp lite bilder sen om Sunny inte vaknar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0