Jävla skit.

Igår fyllde ju Jossan år, hon fick massa fina presenter, kolla hennes blogg http://sistahsoul.blogg.se så kommer hon säkert skriva om allt fint å visa bilder. :)
På kvällen gick vi till KB och käkade, lika gott som alltid. Jag åt en Beef toast, och Sune åt potatismos och drack bebis-juice genom sugrör. Han lärde sig tricket att dricka ur sugrör igår. Duktiga pojken!

Va en sväng till Gränby igår med Bea oxå å kolla in UFmässan. De va kul. Åkte dit en sväng idag oxå, med mamma å Jossan. Hittade några roliga grejer. Igår köpte ja ett assnyggt halsband gjort av Brills by Sweden UF, ett par glasögon av pärlor som hände på en silverkedje. Mycket fint! Idag köpte vi nå rolig grej man sätter på mjölkförpackningen, så den stabiliseras och håller sig frashare längre, man häller liksom genom en grej. On top UF har jag för mig att dom hette. Kul grej.
Sen åkte vi hem till mamma igen, de va tänkt att ja skulle stanna på middag, men Sune verkar va sjuk igen, så vi gick hem. Jävla skit att han ska bli dålig igen, jag orkar inte med en till magsjuka, så jag hoppas det är nåt kort tillfälligt bara. Nu ligger han och sover i vagnen och hoppas att han fortsätter med det ett tag till så jag får vila upp mig. Det är som ett riktigt mördar-träningspass att dra vagnen genom snön på alla oplogade gator. Nästintill omöjligt. Hjulen står oftast till så man få plöja igenom. Så jag är totalt slut i kroppen och den värker som efter värsta spinningpasset typ haha. Dags att göra nåt åt konditionen kanske? En annan dag.

Fredrik ska jobba ikväll igen, vilket ja inte tycker om. Inge kul när han e ute å kör bil hela nätterna i det här skitvädret. Dom varnar ju för storm å halka å hela köret, så man ska hålla sig inne om man kan. Vid sånna tillfällen borde alla yrken som innefattar att köra fordon (förutom plogbilarna som istället borde köra mer än dom gör) bli pausade, så dom blir lediga istället. Fredrik är väldigt duktig på att köra, så ja tvivlar inte på att han gör sitt bästa, men under omständigheterna så kan de ju vara många andra faktorer som spelar in och kan orsaka olyckor.
Vi måste fixa vinterdäck till våran bil så den går att använda, känns jobbigt att gå överallt om den här snön fortsätter.

Nu ska ja lägga mig på soffan å slappa ett par minuter innan Sunny vaknar igen. Han har förresten blivit superduktig på att gå runt saker nu, håller sig först tex i fåtöljen hos mamma, så tar han ett par steg själv å han går till soffan eller bordet istället. Sen har han tagit ett par krypsteg och blivit ännu bättre på att hoppa på rumpan. Nu kommer han till mig när ja ropar på honom. Älsklingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0