Lugn dag

Idag har vi vart en sväng ut till Lekia och tittat, hade en rabattkupong där. Men hittade inget vidare. Förutom en mintgrön Fiat 126 som stog utanför. Me like! Den vill jag ha. Fett jävla snygg. Där inne hittade ja iförsig en tv som ja funderar på om den bortskämda lilla Sune ska få i julklapp.

Den är ju skitsöt och kommer göra sig väldigt bra i hans kommande djungelrum. Plus att den var nersatt från 3000 till 990, och så har ja 100kr rabatt. Så de blir ju bara 890. Som hittat! Men Fredrik tyckte att han e för liten för att få en tv. Men man kan ju se det som ett gosedjur istället. Jag måste få utlopp för allt mitt shoppingsug innan han blir tillräckligt gammal för att förstå sånt, han får helt enkelt bli superbortskämd tills han förstår. Och då blir det hårda puckar. Haha, eller inte. Jag kommer aldrig kunna sluta köpa onödiga saker åt honom.

Efter besöket på Lekia drog vi till KB, som dagtid nu är KB Café. Det var mysigt där inne, och hembakt fika! Det är inte många ställen i stan som erbjuder det. Så ta er ett besök dit nån dag vettja!
När vi var klara där åkte vi hem så Sune fick sova en snabbis, han sov bara 20 minuter, innan Bea hämtade upp mig för vi skulle hem till Helena på Gangstar-party. Vi plockade upp mamma på vägen oxå. Det var trevligt, och Sune fick sig två väldigt fina presenter av sin snälla mormor i namnsdagspresent. (Bortskämda lilla älsklingen)



Så sjukt snygga! Den där baceballjackan kommer göra sig jävligt bra på Sune tillsammans med ett par hårdtvättade jeans till sommaren och ett par Air Max 90, om han vuxit i nåt av dom paren då. Annars Funkar Reebooksen jävligt bra till oxå! :) Ser nån modellscout honom då, ja, då är min framtid säkrad.

Fredrik hämtade upp mig å mamma hos Helena, släppte av mamma på KB och sen köpte vi Donken på vägen hem, skitäckligt tyckte båda, så det blev köttfärssås å makaroner strax efter. Sen har vi bara hängt i soffan och Sune har spytt på som vanligt. Han är helt värdelös på att äta sen magsjukan, det mesta kommer upp. Jag tänkte gå på bio med Josse, men de va ju inte en enda bra film. Jag hade sett fram emot massa filmer med Will Ferrel och Ben Stiller, men när ja letade fanns inte någon alls med dom. Surt. Så de får bli en annan dag. Har vi tur kommer väl Semi Pro och Step Brothers på hyrvideo snart så kan man se dom då.

Sune och Fredrik sover nu, typ tredje gången idag för båda dom. Jag är pigg som en mört efter att ja slocknade tio minuter på soffan tidigare, så ja kommer nog sitta uppe ett tag till. En bra film hade ju vart kul, men de verkar va filmtorka på tv.

Jossan! Innan ja glömmer. Kolla med nån polare om ni kan dela flyers på stan i helgen!! Lördag vore bra, för ja hoppas på Fyris park på söndag.
Jag har köpt några varupartier på Tradera, bland annat 500 julsaker, nya i förpackningar, lysarmband, rosa slickepottar, headset till mobilen med Tiger från nalle puh, skitsöta. Tror de va allt. Nej visst ja, har köpt 50 stycken dataspel, 25 st soduko och 25 st Lassemajas detektivbyrå och sen ytterligare 25 barn-cd-skivor. Tänkte sälja allt på Fyris park för 10-20 kr styck och göra en liten förtjänst. Skivorna betalade jag bara 1kr för 25 skivor för, plus frakt. Värsta klippen! Loppis kanske får bli mitt nya sätt att försörja mig, för ett jobb verkar jag ju inte få. Men imårrn är det måndag, vilket betyder påfyllnings på både ams och hemnet. Nu är inte hemnet ensamt om att ha mitt beroende, nu är ams med på den dagliga abstinens-listan oxå. Kollar hela tiden och blir lika besviken varje gång det inte kommit ut nåt nytt, eller om det kommit ut ännu en annons där dom söker forskare av nåt slag. Eller folk med körkort. Eftersom ja inte ska få nå julklappar i år kan jag ju passa på att önska mig ett körkort oxå! Håller jag tummarna tillräckligt hårt kanske tomten är snäll.

Nu ska ja blippa igenom tvn och se om det är nåt dåligt som kan slötittas på.

So long!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Förbannat snygga Gangstar-stuff du fick tag på där, Nova går runt i exakt samma redan! Eller ja, hoodien just nu. Jackan kommer hon ha till våren! Grrr, snyggt!

2008-12-01 @ 16:45:18
Postat av: anna

hm...du vet att det inte är bra för så små barn att titta på tv...

2008-12-11 @ 00:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0