En till "Snål men bra".

Kom på för ett par timmar sen att ja skulle göra en till smart sak, som är behövlig men tråkigt kostsam. Så kom ja på att Sunes bästisar Oliver och Elton oxå kan behöva en sån. Så jag tog mitt monster till symaskin och gjorde tre par sånna smarta grejer. Men eftersom att Elton och Oliver kanske tjuvläser här, så kan ja ju inte visa vad det är för nåt förrän imårrn när dom fått presenten. Det gick iaf snabbare och enklare än ja trodde. Och monstermaskinen som låter extremt jävla högt väckte bara Sune ett par ggr, men han somnade om lika fort. Så det var skönt. Tråkigt att börja med saker om man inte kan slutföra det direkt. Men det gick ju som sagt bra. Men resultat kommer imårrn.

Sune är en riktig mammagris. Nu vaknade han till igen å grät, verkar som att han drömmer. Vill inte somna om fall jag vaggar å vyssar honom, men så fort jag lyfter upp honom i famnen slumrar han in som aldrig förr, och verkar sova hur djupt å bra som helst på direkten. Gullgrisen.


Idag fyller min gamla pappa år. Han fick ett par svarta chinos av mig, Fredrik å Sune. Han blev glad. Vi va på Commedia å käkade, farmor å Kicka va med oxå. Trevligt. Ja åt jättegod pasta med parmaskinka i. Yummi. Tänkte hänga med till KB för efterrätt å drink, men hade glömt sprutan hemma, och Sune hade bara sovit en halvtimme på hela dan, så ja kände att de va enklast att dra hem. KB står ju kvar. Sune väckte mig typ halv nio i morse, ja va toklåg i blodsockret och skulle iväg på möte kl tio. Pappa ringde i samma veva å skulle säga nåt som ja inte vet vad. Ja sa iaf att telefonen är snurrig. Hahah. Fredrik tjatade på mig att ja skulle dricka fruktsoppa, men ja vägrade och plockade istället fram bebiskläder som jag skulle ha på mig. Hahah. Men det löste sig till slut, Sune fick på sig sina kläder, och fick på mig mina och Fredrik skjussade oss till mötet så vi kom i tid. Lunch på Basilico hela familjen, snälla Marcus bjöd. Efter det gick ja å mamma på leksaksjakt till Sune, men hittade inget kul. Vi ska ju till Karlstad i helgen och behöver lite grejer att underhålla Sune med i bilen. Men ja hittade ett stort leksakspaket på blocket nyss, så ja hoppas det finns kvar å att ja kan köpa det imårrn. Sune somnade efter ett tag, övertrött som bara den. Jag sa att nu kommer han sova typ en kvart bara eftersom han alltid sover dåligt när han är övertrött å sovit för lite. Och självklart hade ja rätt, typ en kvart efter var det nån som slog upp ögonen som en liten uggla i vagnen. Nästa gång han somnade var bland massa högljudda tanter på Commedia, men vaknade efter en kvart igen. det där med att sova är inte Sunnys starka sida. Han är bättre på att va söt.

Visst ja. Om nån som läser det här har en manlig skyltdocka över till najs prajs, hola at me!!!

Nu ska ja plocka upp lite skräp från golvet och fundera på att gå å sova. Men det är jobbigt att sova, blir ju bara väckt. Ibland känns det som att de skulle va skönare att va vaken hela natten istället för att bli störd i sömnen hela tiden. Det börjar bli irriterande. Men what to do, min lilla ängel är ju som sagt bättre på att va söt än att sova.

Kolla in imårrn igen så får ni se vad det är jag pysslat ihop till dom tre musketörerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0