Fredag.

Idag har ja glidit runt på stan och haft tråkigt, ingen att umgås med förrän mamma slutade jobba vid halv fyra. Då gick vi till Hotell Hörnan och kollade in min gamla lärares vernissage. Hon har börjat designa och sy kläder. Arnlunds skrädderi kallar hon sina grejer. Det var i fick ett varsit glas vin och för första gången någonsin tyckte jag att rödvin smakade bra. Är det ett tecken på att jag är vuxen kanske? Efter det drog vi till Commedia och käkade god mat. Sen gick ja å Sune hem för att sen välkomna Josse. Vi kollade på Idol. Juryn är allt bra konstig. Dom tyckte Yasmin var superduktig, när det lät förjävligt. Loulou kanske inte va på topp men hon va ändå grym, men ändå fick hon bara kritik. Jag tror att juryn bara gillar smala "snygga" tjejer, det är iaf bara dom som får bra omdömen. Loulou är snyggast, bäst å vackrast. Hon e så jävla cool! Nu har Josse precis dragit å ja lyckades få gnällsune att somna. Han har sovit dåligt i eftermiddag/kväll, så då blir de extra svårt att få honom att komma till ro. Men så fort jag lägger mig å låtsas sova brevid så slumrar han in. Min lilla prins. Som är världens sötaste.

Husilskan har inte lagt sig. Jag vill verkligen flytta, till nytt, till större, till eget. Jag vill kunna spika och tapetsera om utan att tänka på att det måste återställas. Jag vill kunna göra vad fan jag vill med mitt boende. Inte känna att man hyr in sig i någon annas ägo. Jag vill inreda ett rum åt Sune och alla hans leksaker. Jag vill ha ett lånelöfte.

Idag har ja vart extremt sugen på godis. Men jag har hållt mig. Varför ska allt gott vara onyttigt? Femte dagen utan godis och kakor. På måndag ska jag väga mig. Och då hoppas jag att vågen visar mindre, annars blir jag lite sur. Jag har ju till å med ätit regelbundet dom här godisfria dagarna oxå.

Imårrn ska vi på kräftskiva hos Tina och Erik, det ska bli kul. Fredrik jobbar ju som vanligt tyvärr, så ja å Sunny får gå själva. Mitt uppdrag är att ta med en kladdkaka. Så vi får se om jag lyckas låta bli att smaka den eller om det får bli en lördags-kaka-bit.

Nu ska ja krypa ner i sängen till min lilla älskling och förhoppningsvis sova gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0