Fyndat!

Va ju på loppis idag. (Synd marina att vi inte stötte på varandra!!!!!!!!!!!!!!) Det va asmycket folk å sune va lite gnällig för han hade behövt sova men ville inte det såklart. Vi tröck in oss alla i våran bil. Tina, Erik, Oliver, Sune, Jag och Jossan. Eftersom båda barnstolarna bara fick plats i mittensätet fick vi som skulle sitta i bak klättra in i fram och klämma oss bak. Men det gick bra. Lite gymnastik. Erik fick köra.

Jossan va min personliga shoppinghjälp å fick släpa på alla min fynd för ja hade sune i selen och de va rätt svårt att röra sig då bland allt folk. Ja köpte ett superfint kakfat i två våningar. Köpt en "aktiveringslåda" till Sune, med massa klossar som ska läggas i rätt format hål. En plastpapegojja som kvittrar. En larv. En sån där grej som alltid finns hos tandläkarn i lekrummet, med stänger i olika formar och massa ringar på som man kan flytta fram å tillbaka. En stor rund termos med hällpip på utsidan som man liksom skruvar upp för att fylla glaset. En assnygg typ dunväst till sune i jeans, de va fyndigaste fyndet, kostade bara 5 kr och va jättefräsh. Sen till slut fyra små glasburkar till mamma som hon kan göra sina kryddblandningar i. Kakfatet kostade 65kr, annars gick allt på runt en tjuga. 200kr totalt gjorde jag av med. Som hittat! Ja ska nog dit nästa söndag igen. De va ju massa skit, men orkar man leta kan man hitta fina grejer.

Efter det drog ja ner på stan å hookade med Josse för en efterlängtad chai och en hamburgare. Vi satt i solen å njöt av den kanske sista varma dagen. man vet aldrig. Sen tog jag bussen hem, hade tänkt dra till mamma men ja hade inget insulin med mig å va trött, å behövde fixa lite inför imårrn.

Nu borde ja sova så ja orkar med morgondagen, men det är så extremt skönt att få några minuter för sig själv på kvällen när Sune äntligen sover. Eftersom Fredrik sover på dagarna å jobbar på nätterna känns det som att jag aldrig får avlastning. Så därför är de lätt att gå å lägga sig för sent bara för att man vill njuta lite av ensamheten.

Jag hade tänkt bestämma redan ikväll vad jag ska ha på mig imårrn så ja slipper en timmes klädombytnad imårrn, men kom på att vad jag än väljer så kommer det kännas fel imårrn. 10kg mindre så skulle allt kännas så mycket enklare. Men det är ju så jävla tråkigt att banta. Jag går ju skitmycket på dagarna. Eller inte skitmycket, men minst en sväng till stan och tillbaka, och sen går ja ju runt några timmarn på stan, och sen kanske nån annan stans på kvällen. Och nu har ja ju inte ätit godis. åt en bit kladdkaka igår. Men annars har ja vart godis å kakfri en vecka nu. Så det borde ju ge resultat. Men de vet ja inte förrän ja hittar en våg.

Nä  nu ska ja plocka iordning kläderna som dockorna ska ha på sig imårrn så får vi se om det blir till att sova sen.

Skeppohoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0