Fyra timmars sömn.

Kl fyra ungefär väckte Sune mig med att stå på alla fyra och och leka med sin nappflaska. Han har gjort så två gånger förut oxå, han står på alla fyra och är helt speedad, slänger sig fram å tillbaka och leker med allt som går att leka med i sängen. Slänger sig på mig och somnar några sekunde på mage, och fortsätter sen att leka. Han är skitrolig, så det går såklart inte att ignorera och sova vidare. Halv fem slocknade han på mage och fram tills nu (kl är 06.01) har jag legat och tittat på den underbara ungen när han sover, för han sover aldrig på mage, så han är extra söt då. Han har några gånger spänt upp armarna och lyft på huvet, första gången var det för att lägga en monster-spya (ja fick ge honom välling för att han skulle sluta busa någon gång, och slappna av å sova istället) och dom andra gångerna har han bara lyft huvet för att titta på mig och göra lite konstiga ljud. Men nu sover han. Inte jag. Jag har ätit en kladdkakemuffin och dricker cola. Kom på när jag låg och tänkte och var tvungen att räkna ut 5900x6 att jag nog var låg i blodsockret. För jag kom inte på vad 6x6 var, skulle räkna 6000x6 och sen dra av 600 för att få fram resultatet. Så då blev det till att gå upp å bryta kak-förbudet, för det finns inget annat i kylen att höja blodsockret med. Mamma, om du hinner läsa det här innan du kommer å hämtar mig, kan du köpa med mjölk så jag kan dricka lite (mycket) te innan vi drar. Funderade ett tag på om jag skulle ta med en temos te till tillställningen så jag har nåt att släcka törsten med. Men det får nog bli cola istället. Enklare så. Kom på en annan sak oxå, ska ha en tävling så nån lycklig dude kan vinna ett par jeans. Först tänkte jag ha nåt tråkigt som det klassiska "Hur många makaronger är det i burken". Men sen kom jag på att den manliga skyltdockan ska ha tshirten med skivspelare på sig, och då kan jag ju lika gärna ha "Hur många turntables är det på tshirten". Det blir ju lite roligare.

Nä, nu måste ja svepa colan och gå å lägga mig. Cola light is the shit. Jag är äckligt beroende av det, och måste ta mig i kragen och dra ner på det. Men en sak i taget. Godisförbud först, colanerdragning sen.

Jag älskar för övrigt måndagar,  nu när jag ändå är mammaledig å inte måste upp till jobb eller liknande, för då har man väntat hela helgen på att det ska komma ut nya hus å lägenheter på hemnet och får äntligen se resultatet av det. Men än så länge är det lite tidig måndag. Men snart så. När ja kommer hem från tillställningen idag, då jäklar kommer det ha kommit ut några nyheter. Hoppas det är ett perfekt hus som är sjukt billigt som ingen annan än vi vill ha. Fet chans!

Sov gott till mig nu. Ska upp om två timmar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

visst är det härligt när de vaknar mitt i natten och är tokspeedade?



måndagar är toppen. ångesten över att det är söndag på söndagarna är som bortblåst och man är fasiken lugn hela tiden.



tar gärna en fika någon dag om du vill, har tid o lust.

kramis till er

2008-10-14 @ 00:14:21
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0