Jävla skit.

Kom precis hem från baken och jag är på extremt jävla dåligt humör. Vi fick såklart inget lånelöfte. Vi måste börja spara massa pengar, bli rika och sen komma tillbaka. Dom hade gjort en kalkyl på extra höga räntor, för att inte göra glädjekalkyler. Visst det är bra. Men då fattades det ett par hundralappar för att vi skulle nå upp till 15000kr i månaden utöver boendet. Och den gränsen var man tvungen att va över när man va två vuxna och ett barn. Så det gick inte. Hej då drömhuset! Vi bor kvar här i skitlägenheten, betalar en hög jävla hyra som den inte är värd. Det blir bra.

Sen berättade hon nåt ja inte visste, de e massa avgifter man ska betala för att få köpa ett hus, vilket skulle bli nästan 50.000kr utöver själva huspriset. Det är bland annat en skatt som ska betalas för att få köpa huset. Det är så jävla mycket skatter i det här landet så man blir förbannad. Man ska skatta för att få köpa huset, och skatta när man säljer. Man ska skatta på lönen och allt annat. Jag betalar gärna skatt på lönen, men det borde väl fan räcka? Inte betala skatt på allt. Det är lite väl mycket tycker jag.

Våran enda räddning är väl en bingo-vinst. Men det händer ju inte.

Nu ska ja gå å gräva ner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0