Mitt i natten

05:39 är klockan. Jag är vaken och totalt uttråkad. Vaknade till för typ en halvtimme sen, helt pigg. Sune sover som en sock, snarkar och låter för han är täppt i näsan av förkylningen. Han har feber igen, men bara 38.1 den här gången. Förra veckan låg han på närmre 40. Men inte nu som tur är. Jag känner att jag borde sova, för Fredrik sa att han skulle köpa med sig nybakade baugetter hem till frukost, och då blir det ju tidig frukost, och alltså inget sova-till-klockan-nio för min del, utan snarare typ sju, kanske halv åtta.

Anledningen till att ja inte kunde fortsätta sova nu var att ja började tänka på min plånbok. Vart fan är den. Om nån hittat den borde den som hittat den antingen försökt handla på mitt kort, eller lämnat den till polisen, och inget av det har ju hänt. Så jag misstänker att den kanske ligger i nåt hörn här hemma och bara retas. Men den kan ju lika gärna ligga i nåt hörn ute och retas, och vara lerig och jävlig.

Min första dag utan en endaste onyttig grej för övrigt. Vart lite sugen på kvällen, men mest för att ja va uttråkad och inte hade nåt att göra. Ett par mandariner gjorde allt mycket bättre. Jag längtar tills nästa måndag, då ska jag väga mig och är säker på att ja kommer att ha gått ner lite i vikt. Och det kommer kännas fantastiskt bra.

Idag är det 7 oktober. 9 dagar kvar tills Sune ska förevigas på min rygg bland massa fina rosor. Jag måste bränna ner massa skrattande Sunebilder imårrn och ge till John.

Nu är jag helt iskall och tänker nog göra ett nytt sovförsök. Våra element är iskalla även att dom är uppskruvade på max. Borde inte värmen ha satts igång vid det här laget? Har ingen termometer, så jag har ingen aning om hur varmt/kallt det är här hemma, men jag brukar aldrig frysa, Sune har nog ärvt sin varmblodighet från mig, men sen den blev kallt ute, och oxå inne, har jag frusit varje dag. Fast jag gillar det iförsig, för då kan man ösa på massa mysiga kläder utan att svettas ihjäl. Jag vill för övrigt hitta en mysig pyjamas, en riktigt mjuk och varm rackare. Men vart hittar man sånt? Kanske ska ta en sväng å leta imårrn när ja ändå e på stan. Ska fika med den där unga mamma-gruppen imårrn. Eller rättare sagt, typ jämnåriga mammagruppen. För jag anser mig inte vara nåt annat än mamma. Speciellt ung tycker jag inte att jag är.

Nu ska jag krypa ner till Sune igen och försöka sova lite innan dom nybakade baugetterna kommer hem med min kära man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0