Sjukhuset!

När vi vart på Fyris park och Maxi idag och skulle köra därifrån var det en bil framför som körde in i bilen framför den. Ut kom en gubbe som ja genast kände igen. Det var en av läkarna från sjukhuset, men ja kommer inte på vad han heter. Han är polare med Urban, och var med i en cykeltävling i nåt av de senaste programmen, han som knappt orkade cykla men ändå vann. Dom stog och blockerade vägen och kön blev bara längre å längre, så till slut öppnade jag dörren å skrek att dom kan väl fan köra åt sidan. Då kollade hans tjej surt på mig och hoppade in i bilen. Henne kände jag igen, och nu kom jag på varför. Hon jobbar på diabetesavdelningen och har tagit blodprov på mig samtidigt som hon berättade om hon och hennes man, att dom rest runt i världen och doktor-jobbat och haft sina barn med. Hon var jävligt otrevlig och snobbig, vilket hon verkade va privat vid bilkrockningstillfällen oxå.

Vi har haft en mysig kväll full av barnlek och kladdkaka, sune sover nu som en stock sen en halvtimme tillbaka och jag ska ta mig lite mat för ja e ashungrig.

Jag känner för nåt kul imårrn, men jag vet inte vad det kan tänkas vara, så det lär väl bli fika på port22 som vanligt. Fast med Fredrik, för han är ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0