Sunes åttamånaderspresent!

Har vart på stan idag, hade tänkt hålla mig hemma. Men så blev det ju såklart inte. Ja mötte upp mamma å pappa när ja hade bakat klart kladdkakan som ska med till Tina å Erik ikväll. Så gick vi på stan å kollade runt. Köpte en liten present till Oliver som han ska få ikväll. Sen kom ja på att ja vill ha en cykelsadel till Sune så man kan ta sig lite snabbare å smidigare när man ska nånstans. Tänkt lite, och kollade in på en cykelaffär. Där kostade sadeln nästan 700kr. Så då började ja fundera på kärra istället å visste att de fanns billiga på biltema, 990kr. De känns mer värt. Impuls-jag försökte få tag på skjuss, men som tur var hittade ja ingen. Å nu när ja kom hem hittade jag den här pärlan, sprillans ny i förpackning, för 900kr + 200kr frakt.

Perfekt! Så det får bli Sunes 8-månaderspresent. För snart e han ju åtta månader, och då ska man fira. Det är min regel, fira allt som går att fira! Den lilla bortskämda ungen får så mycket saker, och han ber ens inte om det. Undrar hur det blir när han kommer blinka med dom stora fina ögonen å vilja ha saker. Då kommer vi bli ruinerade. Fredrik är iförsig inte så shoppinggalen, men jag shoppar för oss båda så det räcker å blir över. Men det är sex timmar kvar på auktionen på kärran, så ja hoppas verkligen att jag vinner den. De vore tråkigt annars. Sen är det tio dagars leveranstid. Jag vill ju gärna impulsshoppa å få grejerna på en gång. Hade vart kul å cyklat till Tina ikväll. Fast min cykel måste ju lagas, så det hade ändå inte gått. Lådcykeln får vänta tills Sune blir lite äldre, den känns lite läskig än så länge, och så måste den justeras med växlar å bromsar å sånt. Så det här blir perfekt! Nu kan vi cykla överallt, och när vi cyklat dit vi ska kan vi hooka av den och använda som vagn. Perfekt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppas den blir din Maria ;)

2008-10-11 @ 20:51:14
URL: http://metrobloggen.se/ungamamman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0