Så jävla svenskt!

Är inte svenskar lite för fega ibland?

Ja är ensam hemma, min roomie är i tyskland, å sune är hos sin pappa. Ja har jobbat hela dagen å planen va att bara slappna av, njuta å vila ut ikväll. Sitter i soffan å kollar runt på nätet, lyssnar på Jack Johnsson på så där lagom volym, okey, högt vare, men inte alls så högt så ja kan tänka mig att de skulle höras ut genom lägenheten, eller på nåt sätt kunna störa. Helt plötsligt, ganska exakt 23.00 ringde de på dörren, å ja hinner tänka att de e väl nån sur-fitta (ursäkta uttrycket) till granne som råkar höra en strimma musik genom väggarna, stänger av å går å öppnar, där står två securitas-väktare å säger att nån granne klagat. Ja säger att oj, de va väl inte så högt å de verka inte dom heller tycka. Ja ber om ursäkt å dom drar. Men hur jävla feg kan man va? Ja blir ju inte förvånad nånstans, grannarna här i huset springer å gömmer sig om man säger hej, de verkar va livafarligt att va trevlig när man bor här, MEN FLYTTA UT I SKOGEN DÅ FÖR FAN OM DU INTE VILL STÖTA PÅ FOLK ELLER KLARAR AV LJUD! Varför bor man då i lägenhet? Det är för mig ett mysterium. Min kväll blev ju lagom sabbad. Nu ska ja göra mig ett ölglas fyllt me apelsinsaft å dricka bort min irritation. Hade ju räckt att tjurskallen kommit hit å ringt på själv å bett mig sänka på hade ja gjort de. Hade ja däremot vart otrevlig eller inte sänkt så självklart ska dom ringa jouren, men hey, ge mig en chans för fan. URK!

Imårrn kommer Sune hem, ska bli skönt. Även att ja nu känner mig jävligt sliten. Mycke trams att ta tag i me företaget bland annat, de blandat me höstrugget gör ju inte att man får en energikick direkt. Känns lite som att köra på sparlåga, ja e rätt trött. Men de får de bli ändring på, skittråkigt å va trött å gnällig. Imårrn ska ja va pigg å glad. Å skulle ja veta vilken granne de va som ringde skulle ja själv ringa å klaga på att ja hör när dom andas. Ja, jävligt moget, men nu e ja trött å förbannad.

Sune va för övrigt på kalas idag, å nån unge hade bitit honom jättehårt i armen så de blev värsta märket :( Sen hade mamman sagt åt barnet att de skulle gå till den lilla flickan å säga förlåt. Tur att inte ja va me, då hade ja börjat gråta. Inte över flick-grejen så klart, de e bara löjligt att folk har så förutfattade meningar om att alla människor me långt hår e tjejer (för fredrik klär minsann inte sune i glada färger som jag gör, han hade enligt fredrik varit väldigt pojkigt klädd idag) men utan ja hade börjat böla för sune blev biten. Ja ville att fredrik skulle komma förbi jobbet å låtit mig pussa lite på honom, men de va nog bra att dom inte orkade de, för då hade ja väl börjat böla då istället.

Kommentarer
Postat av: En härlig kille

Jag är ledsen, men bilderna på Sune skriker inte direkt thug4life. Du måste klä honom i nitad skinnpaj så folk förstår att det här är en kille man inte muckar med!

2009-11-14 @ 23:24:29
URL: http://enomdan.sagovarld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0