Pratfull dag!

Idag började dagen på stan å lunch me sune å mamma, mysigt som vanligt. Sen begav ja å sune oss till familjerätten där vi träffade fredrik och i en och en halv timme snackade om hur vi ska lösa allt. Jag ska ha Sune nästan jämt, han ska va hos Fredrik varanan helg och varannan onsdag. Säga vad man vill om det men ja är glad att ja får spendera mer tid med min älskade son som för tillfället sover som en liten gris.
Vi fick väl rätsida på en del, de slutade me att de blev så som vi bestämde själva förut, dock tyckte dom att de blev lite väl lång tid emellan gångerna hos fredrik, att de kanske va bättre me varje onsdag, men så ville inte fredrik ha de, så de blir så här. Ja e nöjd.

Sen blev de möte med ett UF-företag som ja ska va rådgivare till, det var roligt, å ja känner mig peppad att hjälpa till, för lite insikt har ja ju ändå i hur de funkar med kläder. Dom ska designa å sy upp klänningar (ev andra plagg oxå) i Gambia. Coolt!

Efter det blev de ännu mer chai (som så klart oxå dracks under UF-mötet) fast med annat sällskap. Det va fett trevligt å ja hoppas de blir fler gånger, men mer än så vill ja inte säga.

Sen begav ja mig hem till mamma å pappa där Sune va sen första mötet, han hade inte sovit nånting å va monstertrött å varvade asgarv me tjurighet. Mamma (som är världens bästa mamma) hade bakat mig lite bröd som ja sitter å smaskar på nu, ett recept hon trollat fram me massa nötter, filmjölk å sirap å grejer. Nyttigt, å typ som godis. Ja fick middag där oxå, köttfärslimpa, som världens bästa pappa gjort. Tror jag. Gott som fan iaf.

Nu ska ja dricka lite juice, sen krypa ner till grisen i sängen. Imårrn blire frukost med faster på stan, trevligt.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hej sk precis göra det du ska göra nu, familjerätten allstå..de e tungt, lutar åt att ja tar hela vårdnaden. Och att de träffas i bland.



Men ska bara bli skönt att få lite lugn & ro, så kan fatta att du känner det nu!?



//Ronja, Charlies mamma

2009-10-07 @ 22:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0